
ODPOWIEDZIALNY UCZEŃ
- Katarzyna Winiarek
- 2 września 2022
- Bez kategorii
- 0 Komentarz/e/y
Odpowiedzialność za proces uczenia się.
Odpowiedzialność za siebie i za grupę.
To zasady, którym hołdujemy w projekcie Szkół Uczących Myślenia. Działamy w zgodzie z nimi szkoląc Nauczycieli MK, Trenerów MK, Liderów MK. Zaszczepiamy w nich to podejście, aby „zanieśli” je dalej, do swoich Uczniów. Czym owocuje takie odejście?
- Zwiększonym zaangażowaniem Uczniów
- Kooperacją Uczniów – realną, wychodzącą od nich, nienarzuconą odgórnie
- Komunikacją Uczniów– skoncentrowaną na znalezieniu zrozumienia siebie wzajemnie, zrozumienia problemu, wyzwania
- Wzrostem samoświadomości Uczniów
- Umiejętnością analizy warunków, w których zachodzi proces edukacyjny
- Myśleniem o myśleniu – Uczniowie dostrzegają kiedy i jak się czegoś nauczyli, co sprawiło, że myślą to, co myślą
- Zdjęciem z Nauczyciela odpowiedzialności za przekazanie wiedzy – co skutkuje większą radością z planowania procesu edukacyjnego
- Kulturą myślenia w klasie – która staje się idealnymi warunkami do rozwoju Uczniów i Nauczycieli
- Samoregulacją grupy – Uczniowie, świadomi swojej odpowiedzialności, wzajemnie motywują się do zaangażowania, eliminują zachowania, które nie służą ich efektywnej pracy
Wszystkie te postawy, umiejętności są naturalnym efektem odpowiednio zaplanowanej i ustrukturyzowanej metodyki, której uczymy na naszych szkoleniach.
Dowiedz się więcej https://instytutkrytycznegomyslenia.pl/