Instytut Krytycznego Myślenia – Rozwijamy kompetencję krytycznego myślenia w polskiej edukacji

Rozwijamy kompetencję krytycznego myślenia w polskiej edukacji

Szkolimy Dyrektorów, Nauczycieli, Rady Pedagogiczne, Rodziców i Uczniów.

Nasze szkolenia są stworzone dla
Specjalizujemy się w rozwoju KOMPETENCJI 4K (Krytyczne myślenie, Kooperacja, Komunikacja, Kreatywność)

Czym jest myślenie krytyczne?

Krytyczne myślenie to zdolność do niezależnego, logicznego i obiektywnego oceniania sytuacji, informacji czy argumentów. Krytyczne myślenie zaprasza do głębokiej analizy, zastanawiania się nad kontekstem, źródłami informacji oraz szukania potwierdzeń w różnych źródłach.

Cechy krytycznego myślenia obejmują takie działania jak:

1. Obserwacja – czynność lub proces dokładnego przyjrzenia się lub monitorowania sytuacji lub osoby

2. Analiza – szczegółowe zbadanie wszystkich elementów, całej struktury projektu, problemu, wyzwania

3. Synteza – zestawienie ze sobą wszystkich elementów w celu znalezienia logicznych połączeń tworzących całość

4. Wnioskowanie – wyciąganie wniosków na podstawie dostępnych danych, własnej inteligencji, zdobytych doświadczeń

5. Komunikacja – efektywne dzielenie się wnioskami, przemyśleniami i zdobywanie informacji

6. Rozwiązywanie problemów – wykorzystywanie zebranych i przeanalizowanych danych do znalezienia skutecznego rozwiązania

Te kluczowe dziś umiejętności można rozwijać od przedszkola po szkołę ponadpodstawową przy okazji realizacji podstawy programowej – gdy ma się odpowiednią metodykę. Dziś każdy absolwent jakiejkolwiek placówki edukacyjnej powinien być wyposażony w tę kompetencję, aby poradzić sobie w tym szybko zmieniającym się świecie.

myślenie krytyczne szkolenie
myślenie krytyczne szkolenie

Kim jesteśmy?

Jesteśmy jedynym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Polsce, który zajmuje się rozwojem w obszarze KOMPETENCJI 4K (krytyczne myślenie, komunikacja, kooperacja, kreatywność) dla  całych Szkół,  Dyrektorów, Nauczycieli, Młodzieży, a nawet Rodziców.

Zajmujemy się myśleniem krytycznym w Polsce już prawie 20 lat. Mamy największe doświadczenie w tym obszarze, wiedzę i umiejętności.

Zdobywaliśmy je w światowych ośrodkach zajmujących się myśleniem krytycznym. Jako jedyni w Polsce zostaliśmy przeszkoleni i stosujemy narzędzia i procesy myślowe z trzech najważniejszych ujęć myślenia krytycznego na świecie: TOC, Project ZERO (Harvard University), Foundation for Critical Thinking.

Jesteśmy Akredytowanym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Pomorskim Kuratorium Oświaty. Działamy w całej Polsce poprzez naszą sieć Certyfikowanych Trenerów Myślenia Krytycznego.

Sprawdź nasze najbliższe wydarzenia

Szkolenie:
Lider Szkolny Myślenia Krytycznego - poziom 2

Szkolenie:
Lider Szkolny Myślenia Krytycznego - poziom 1

"Przy kawie o kompetencjach" - webinar warsztatowy dla Dyrektorów i Rad Pedagogicznych

Szkolenie:
Certyfikowany Trener Myślenia Krytycznego - poziom 2

Szkolenie:
Certyfikowany Trener Myślenia Krytycznego - poziom 1

Bezpłatna wiedza i zasoby
o krytycznym myśleniu

Odbierz dostęp do bezpłatnej wiedzy zasobów. 

Dowiedz się więcej o  myśleniu krytycznym

Czy myślenie krytyczne wpływa na dobrostan nauczyciela?

Tak, oczywiście! Przede wszystkim odciąża nauczyciela z odpowiedzialności za nauczanie. Nie od dziś wiadomo, że konia można przyprowadzić do wodopoju, ale nie można go zmusić do napicia się. Tak samo jest z nauczaniem. Można zmusić dzieci do przychodzenia do szkoły, bycia na lekcjach, ale nie można ich zmusić do uczenia się. Rola nauczyciela, który nauczy ucznia czegokolwiek jest iluzją, w której żyliśmy przez ostatnie 200 lat. W myśleniu krytycznym mówimy, że nauczyciel może zadbać, 

Kontynuuj czytanie »
myślenie krytyczne szkolenie
Myślenie krytyczne
Katarzyna Bębenek

Mamy być może morze możliwości…

Rutyny MK:  Materiał: -> mit o Dedalu i Ikarze (5 klasa) lub „Możliwości” Wisława Szymborska (6 klasa) -> książka Może autorstwa Kobiego Yamady, zilustrowanej przez Gabriellę Barouch  Zajęcia rozpoczęliśmy od zapoznania się z mitem o Dedalu i Ikarze w klasie piątej, a w szóstej zmierzyliśmy się z wierszem Wisławy Szymborskiej pt. „Możliwości”.  W analizie i interpretacji tekstu pomogła uczennicom i uczniom rutyna Widzę, myślę, zastanawiam

Kontynuuj czytanie »

O myśleniu krytycznym, ale nie krytykowaniu

Czym jest myślenie krytyczne? Po co  nam myślenie krytyczne? Dlaczego warto wprowadzać  kulturę myślenia krytycznego? Czy myślenie krytyczne „współgra” z tym, co wypracowaliśmy dotąd w naszej szkole?  To tylko kilka spośród najczęstszych pytań, na które odpowiadam, odkąd zostałam trenerką myślenia krytycznego.  Ten artykuł ma za zadanie nieco przybliżyć samą ideę, która wydaje się nowa, ale tak naprawdę wcale nowa nie jest. Lew Wygotski, rosyjski

Kontynuuj czytanie »

Chcesz wdrożyć krytyczne myślenie u siebie? Skontaktuj się z nami!

Kontakt telefoniczny

Kontakt mailowy

myślenie krytyczne szkolenie

Ilona Rachecka-Albrecht

specjalistka ds. sprzedaży i marketingu
Scroll to Top