WSPÓŁPRACA NAUCZYCIELI
-
Katarzyna Winiarek
-
1 września 2022
-
Bez kategorii
-
0 Komentarz/e/y
„Zbyt często za istotę naszego zawodu uważamy autonomię – by nauczać tak, jak potrafimy najlepiej, by wybierać najlepsze, naszym zdaniem, zasoby i metody oraz by jutro wrócić do szkoły i dostać kolejną okazję do zrobienia tego, co robiliśmy już wielokrotnie. … Nasza profesja musi przyjąć nowy sposób myślenia o tym, co oznacza odnoszenie sukcesu w nauczaniu, poprzez współpracę pomagać wszystkim …
Czytaj całość...
CIEKAWOŚĆ MYŚLENIA UCZNIÓW
-
Katarzyna Winiarek
-
1 września 2022
-
Bez kategorii
-
0 Komentarz/e/y
To główna cecha charakteryzująca nauczyciela ze Szkoły Uczącej Myślenia. Nauczyciel ten bezustannie poszukuje możliwości do tworzenia warunków sprzyjających myśleniu i uczeniu się swoich uczniów. Z ogromnym zaciekawieniem podchodzi do kolejnej lekcji, wypatrując w niej możliwości posłuchania swoich uczniów. Włączamy myślenie! #culturesofthinking #pzharvard #SUM #uczymymyślenia #visiblethinking #visiblelearning #widocznemyślenie #widoczneuczeniesię #krytycznemyślenie
Czytaj całość...
DZIELENIE SIĘ MYŚLENIEM
-
Katarzyna Winiarek
-
1 września 2022
-
Bez kategorii
-
0 Komentarz/e/y
O prawdziwym bogactwie świadczy to, ile ktoś może dać innym. (T. Harv Eker) Klasy w kulturze myślenia charakteryzują się bezustannym dzieleniem się bogactwem i różnorodnością myślenia! Panująca w klasie kultura błędu sprawia, że uczniowie czują się bezpieczni i ważni. Dzięki temu dużo częściej i zwiększa łatwością i otwartością dzielą się swoim myśleniem o wiedzy, o temacie lekcji. Nauczyciele ze SUM …
Czytaj całość...
JĘZYK MYŚLENIA
-
Katarzyna Winiarek
-
1 września 2022
-
Bez kategorii
-
0 Komentarz/e/y
Język kształtuje nasz świat. Język myślenia kształtuje nasze myślenie. Nauczyciele ze Szkół Uczących Myślenia wiedzą jak wspierać swoich uczniów w rozwijaniu myślenia, nazywaniu procesów myślowych. Podnoszą tym samym znacząco samoświadomość i autorefleksyjność swoich uczniów, pomagają im kształtować umiejętność myślenia o myśleniu. Rozmawiacie o myśleniu ze swoimi uczniami? #myślenieomyśleniu #smoświadomość #visiblethinking #postawyMK #czasnarefleksje #wiemjaksięuczę #analiza #hipotezy #dowody #widocznemyślenie #widoczneuczeniesię #pzharvard …
Czytaj całość...
MYŚLENIE UCZNIÓW
-
Katarzyna Winiarek
-
1 września 2022
-
Bez kategorii
-
0 Komentarz/e/y
Myślenie uczniów to nadrzędny cel edukacji w Szkołach Uczących Myślenia. Nasi nauczyciele, planując proces edukacyjny, koncentrują się na stworzeniu warunków i przestrzeni do myślenia swoich uczniów. Myślenie nie jest łatwe, ale można się do niego przyzwyczaić! (Kubuś Puchatek) Fakt, łatwo nie jest 😉 ale warto! Uczeń myślący, to uczeń zaangażowany, zaciekawiony; to uczeń rozumiejący głębiej, lepiej, więcej! To uczeń główkujący, …
Czytaj całość...
KULTURA BŁĘDU
-
Katarzyna Winiarek
-
1 września 2022
-
Bez kategorii
-
0 Komentarz/e/y
Nie boimy się błędów – uwielbiamy je! W Szkołach Uczących Myślenia błąd jest najbardziej naturalną i najlepszą okazją do nauki! Nasi nauczyciele i uczniowie nie boją się popełniać błędów, wręcz przeciwnie – zawsze sobie za nie dziękują. Każdy błąd, popełniony przez nas samych lub kogoś w naszym otoczeniu, zbliża nas do większej mądrości, jest doświadczeniem pozwalającym doskonalić się w danym …
Czytaj całość...
RUTYNY MYŚLOWE
-
Katarzyna Winiarek
-
1 września 2022
-
Bez kategorii
-
0 Komentarz/e/y
Rutyny myślowe często postrzegane są jako najważniejsza część naszego projektu SUM. Niektórzy myślą nawet, że jest to jedyna i kluczowa metoda rozwijania myślenia krytycznego. Rutyny są dla nas bardzo ważne, fakt. Przede wszystkim dlatego, że w bardzo sprawny i efektywny sposób prowadzą nas do celu – MYŚLENIA UCZNIÓW! WIDOCZNEGO MYŚLENIA UCZNIÓW! Zapewniają bezpieczną i komfortową ramę dla myślenia uczniów, wspierają …
Czytaj całość...
KULTURA MYŚLENIA W KLASIE
-
Katarzyna Winiarek
-
1 września 2022
-
Bez kategorii
-
0 Komentarz/e/y
Kultura myślenia w klasie to bardzo świadome i usystematyzowane podejście do procesu edukacyjnego oparte na kilku istotnych filarach: Rutyny myślowe Język myślenia Interakcje Zarządzanie przestrzenią Praca z czasem, w czasie, na czas Modelowanie procesu edukacyjnego Dbałość o wzajemne oczekiwania Działanie w bezpiecznej i rozwojowej strefie własnych możliwości i wyzwań Kultura myślenia w klasie to stwarzanie warunków do myślenia (a …
Czytaj całość...
EDUKACJA TO RELACJA
-
Katarzyna Winiarek
-
1 września 2022
-
Bez kategorii
-
0 Komentarz/e/y
Ostatnie dwa lata w edukacji uświadomiły nam bardzo mocno co tak naprawdę jest ważne, przewartościowały nasze priorytety, jak papierek lakmusowy pokazały czego bardzo brakuje polskiej edukacji – prawdziwej, głębokiej relacji. Słowo „relacja” stało się jednym z najczęściej powtarzanych, odmienianym przez wszystkie przypadki. Czym, zatem jest relacja? Co składa się na dobrą relację? Oto filary dobrej relacji, które my uważamy za …
Czytaj całość...
Szkolenia z kompetencji 4K. Ważne narzędzia do wykorzystania w codziennym życiu. Dlaczego warto wziąć w nich udział?
-
Katarzyna Winiarek
-
1 września 2022
-
Bez kategorii
-
0 Komentarz/e/y
Kompetencje 4K. Co to jest? Kompetencje 4K to krytyczne myślenie, komunikacja, kooperacja i kreatywność. Większość współczesnych jeszcze szkół nie stawia na rozwój i nowoczesność. Nadal w wielu miejscach obowiązuje ślepe wykonywanie poleceń czy odtwarzanie procedur według określonych schematów i kluczy działania. Czy to jednak jest przydatne w życiu? Czy wiedza czysto teoretyczna z książek, jest w stanie wpłynąć na współczesne …
Czytaj całość...