Jak wygląda myślenie krytyczne w Polsce
W Polsce myślenie krytyczne jest jeszcze mało znane. Brakuje wszelkiego rodzaju publikacji, jest mało dostępnych szkoleń, rzadko porusza się ten temat podczas konferencji, wydarzeń edukacyjnych.
W takim tempie rozwój myślenia krytycznego w Polsce będzie ograniczony (nieskuteczny), a przez to ogromna większość dzieci nie będzie miała szansy na rozwój ten kompetencji podczas swojej edukacji.
Nasz Instytut Krytycznego Myślenia od ponad 15 lat upowszechnia myślenie krytyczne w Polsce. Jako jedyni mamy całą gamę szkoleń dla dyrektorów, nauczycieli, a także rodziców. Mamy największe doświadczenie, mamy najwięcej narzędzi myślowych, stworzyliśmy własną, autorską metodykę tworzą kulturę myślenia w każdej szkole.
Praktycznie każdy może skorzystać z naszej oferty rozwoju w tym obszarze.
Dla kogo stworzyliśmy nasz kurs?
Dla NAUCZYCIELI, którzy:
mają świadomość, że samo nauczanie, przekazywanie wiedzy w dzisiejszych czasach już nie wystarczy;
chcą stawiać na rozwój kompetencji swoich uczniów, którzy chcą dostrzec ich myślenie i uczenie się;
chcą wpływać na zmianę procesu edukacyjnego w ich szkole - być innowatorami w swojej szkole;
chcą procesu edukacyjnego opartego na zaufaniu, relacji, odpowiedzialności i zaangażowaniu;
chcą na nowo odkryć radość i satysfakcję z pracy z uczniami.
Oto co zawiera nasz kurs
Metodyka kursu opiera się na trzech najważniejszych ujęciach myślenia krytycznego na świecie:
- Genialne w swej prostocie narzędzia budujące rusztowanie pod procesy myślowe - rutyny myślowe
- Widoczne myślenie
- 8 sił kultury myślenia
- Procesy myślowe
- Standardy Intelektualne
- Etapy rozwoju myśliciela krytycznego
- Elementy myślenia
- Rozbudowane narzędzia myślowe
- Teoria Ograniczeń
- Zarządzanie Konfiktami
- Mapy Rozwiązywania Problemów
Sprawdź opinie o szkoleniu
“Po kilkunastu latach pracy w szkole wreszcie mogę powiedzieć, że wzięłam udział w szkoleniu, które nawet przez minutę nie było stratą czasu.”
“Kiedyś myślałam, że myślenie krytyczne jest dla wybrańców. Teraz myślę, że najważniejsze są chęci i motywacja.”
“Kiedyś myślałam, że już nic nowego, odkrywczego i fascynującego mnie nie czeka - myliłam się. Dziękuję! To był niezwykle owocny i dobry czas!”
“Kiedyś myślałam że to kolejny nic nie warty projekt. Teraz myślę że to klucz do sukcesu zawodowego i prywatnego.”
“Szkolenie, które w sposób praktyczny pokazuje jak stosując rutyny uczyć myślenia krytycznego.”
“Szkolenie zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Spodziewałam się większej ilości materiału teoretycznego, który będzie jeszcze samodzielnie przyswoić, a tymczasem intensywnie i zwięźle na własnej skórze mogliśmy wypróbować to, co mamy przekazywać uczniom.”
- Rozwijane równocześnie, a nie odseparowane
- Zastosowanie narzędzi myślowych, aby uprościć, ułatwić i sprawić, że myślenie staje się widoczne
- Kontekstem (materiałem do analizy) jest podstawa programowa
- Nauczyciel tworzy warunki – przestrzeń, czas, zasoby, polecania, role – aby uczniowie pracowali ze sobą i uczyli się od siebie
- Nauczyciel powoli przechodzi od roli nauczyciela do roli moderatora
- Z czasem koncentracja na procesie edukacyjnym, zamiast na analizowanych treściach
- Kryteria sukcesu, dla kultury myślenia w klasie, szkole
- Metodyka pracy dla wszystkich nauczycieli w szkole
- Jedna kultura, w której każdy ma wolność myślenia
Dlaczego nasza metodyka jest warta uwagi?
Odpowiada na większość wyzwań współczesnej edukacji i polskiej szkoły.
Służy rozwojowi kompetencji przyszłości wśród uczniów i nauczycieli.
Jest oparta na onarzędziowanym procesie edukacyjnym.
Skąd pewność, że działa?
- Badania, analizy
- John Hattie
- Taksonomia Blooma
- Widoczne myślenie - Project Zero, Harvard
- Doświadczenie Nauczycieli, Trenerów IKM
Sprawdź opinie o szkoleniu
“Po kilkunastu latach pracy w szkole wreszcie mogę powiedzieć, że wzięłam udział w szkoleniu, które nawet przez minutę nie było stratą czasu.”
“Kiedyś myślałam, że myślenie krytyczne jest dla wybrańców. Teraz myślę, że najważniejsze są chęci i motywacja.”
“Kiedyś myślałam, że już nic nowego, odkrywczego i fascynującego mnie nie czeka - myliłam się. Dziękuję! To był niezwykle owocny i dobry czas!”
“Kiedyś myślałam że to kolejny nic nie warty projekt. Teraz myślę że to klucz do sukcesu zawodowego i prywatnego.”
“Szkolenie, które w sposób praktyczny pokazuje jak stosując rutyny uczyć myślenia krytycznego.”
“Szkolenie zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Spodziewałam się większej ilości materiału teoretycznego, który będzie jeszcze samodzielnie przyswoić, a tymczasem intensywnie i zwięźle na własnej skórze mogliśmy wypróbować to, co mamy przekazywać uczniom.”
Co Ci to da?
1
Kompetencje 4K, czyli holistyczny rozwój ucznia i nauczyciela
ROZWIJANE NA KAŻDEJ LEKCJI
.
2
Kultura myślenia, czyli bezpieczne środowisko edukacyjne
ZAANGAŻOWANI UCZNIOWIE
.
3
Podstawa programowa jako narzędzie, a nie cel edukacji
REALIZOWANA GŁĘBIEJ, PRZEMYŚLANA
.
4
Moderator zamiast „gadającego nauczyciela”
WIĘCEJ PRZESTRZENI DLA UCZNIÓW
.
Korzyści dla ciebie i twoich uczniów
Co nas wyróżnia?
Specjalizacja tylko w myśleniu krytycznym
Największe doświadczenie w Polsce w tym obszarze
Najwięcej narzędzi i procesów myślowych
Najbogatsza oferta szkoleń z tego tematu
Największa sieć trenerów
Największa sieć placówek (oddziałów)
Najlepsza jakość
Najlepsze wsparcie
1350 zł
Cena promocyjna do 10 października 2024 r.
+ 150 zł za wersję synchroniczną z coachingiem trenerskim
Co determinuje cenę kursu?
- Nie ponosisz dodatkowych kosztów (nocleg, dojazd, wyżywienie – ok. 700-800 zl) jak przy szkoleniu stacjonarnym.
- Materiał kursu jest wzbogacony o dodatkowe zasoby niemożliwe do zrealizowania w 16 godzinnym szkoleniu stacjonarnym.
- W kursie jest 29 merytorycznych materiałów wideo, 275 minut nagrań, 78 PDFów, 11 narzędzi myślowych, 20 inspiracji, 10 wyzwań, 4 testy weryfikujące Twoją wiedzę.
- Otrzymujesz dostęp do kursu na 2 lata od momentu zakupu.
- Otrzymujesz zaświadczenie o ukończeniu 55 godzinnego kursu zgodne z wytycznymi MEiN.
Autorzy kursu
Pomysłodawca i autor kursu
Katarzyna Winiarek
Współautor kursu
Maciej Winiarek
Formularz zapytania kursu dla szkolnych liderów
Kontakt telefoniczny
- +48 608 384 102
Kontakt mailowy
- ilona.rachecka@mysleniekrytyczne.edu.pl