Rutyny są dobre na wszystko (formy pisemne i kształcenie językowe na lekcjach języka polskiego)
Anna Lemke-Sławińska i Magdalena Polańska
Rutyny są dobre na wszystko (formy pisemne i kształcenie językowe na lekcjach języka polskiego)
DLA KOGO?
Dla nauczycieli polonistów
CEL GŁÓWNY
Doświadczenie rutyn MK i ich wpływu na sposób budowania form pisemnych
KORZYŚCI
- Uczestnik wie, jak wykorzystywać rutyny w pracy ukierunkowanej na kształcenie językowe;
- Uczestnik doświadczy, jak rozwija się kompetencja językowa ucznia w oparciu o pracę z rutynami MK;
- Uczestnik zrozumienie, w jaki sposób praca z rutynami MK, nadaje sens lekcjom poświęconym gramatyce języka polskiego
CELE SZCZEGÓŁOWE
- Zapoznanie z procedurą 4 rutyn MK;
- Przećwiczenie rutyn na materiale przedmiotowym zgodnym z PP;
- Ukazanie możliwości wprowadzania MK w tok lekcji redakcyjnych i gramatycznych
Anna Lemke-Sławińska
Polonistka, wychowawczyni, plastyk, logopeda, certyfikowany trener myślenia krytycznego. Stale poszukuję ciekawych pomysłów na lekcje, poszerzam swoją wiedzę i kompetencje. W uczniach cenię twórcze, ale i krytyczne podejście do tematu, otwarty umysł i akcentowanie swojego stanowiska. Prywatnie mama córek.
Magdalena Polańska
Polonistka, wychowawca, certyfikowany trener myślenia krytycznego. Od lat pracuję z dziećmi, podążając ścieżką dialogu i uważności. Nieustannie poszukuję sposobów rozwijania kompetencji miękkich i zaciekawienia uczniów światem w szkole systemowej. Prywatnie mama studentki, licealisty i młodszej nastolatki.