Lepiej myśleć na lekcjach języka polskiego (i nie tylko)
Anna Lemke-Sławińska i Magdalena Polańska
Lepiej myśleć na lekcjach języka polskiego (i nie tylko)
DLA KOGO?
Dla nauczycieli języka polskiego (IV- VIII) zainteresowanych zmianą roli nauczyciela w szkole systemowej
CEL GŁÓWNY
Ukazanie możliwości wdrażania myślenia krytycznego na lekcjach języka polskiego i płynących z tego korzyści dla ucznia i nauczyciela
KORZYŚCI
Po szkoleniu uczestnik potrafi i wie:
- jak wprowadzić na swoich zajęciach rutyny myślenia krytycznego.
- czym jest MK i jaki jest jego cel w edukacji;
- jak wprowadzać elementy MK w toku zajęć (stacjonarnie i online);
- jak prowokować aktywne myślenie uczniów o tekstach kultury na lekcjach języka polskiego;
- Wzbogaci swój warsztat pracy o narzędzia i rutyny MK, sprzyjające edukacji 4K
CELE SZCZEGÓŁOWE
- Zaprezentowanie celu edukacyjnego MK.
- Pokazanie wpływu MK na rolę nauczyciela i strukturę lekcji.
- Poznanie procedur i doświadczenie rutyn MK.
- Wykorzystanie konkretnych narzędzi do rozwijania MK u uczniów
Anna Lemke-Sławińska
Polonistka, wychowawczyni, plastyk, logopeda, certyfikowany trener myślenia krytycznego. Stale poszukuję ciekawych pomysłów na lekcje, poszerzam swoją wiedzę i kompetencje. W uczniach cenię twórcze, ale i krytyczne podejście do tematu, otwarty umysł i akcentowanie swojego stanowiska. Prywatnie mama córek.
Magdalena Polańska
Polonistka, wychowawca, certyfikowany trener myślenia krytycznego. Od lat pracuję z dziećmi, podążając ścieżką dialogu i uważności. Nieustannie poszukuję sposobów rozwijania kompetencji miękkich i zaciekawienia uczniów światem w szkole systemowej. Prywatnie mama studentki, licealisty i młodszej nastolatki.