LIDER KULTURY MYŚLENIA
To nie jest kolejny projekt. To zmiana, której potrzebują Twoi Uczniowie.
Za dużo teorii, za mało praktyki. Za dużo kontroli, za mało myślenia. Za dużo schematów, za mało odwagi.
Jeśli to, co robisz w klasie, przestaje działać — nie znaczy, że z Tobą jest coś nie tak. To znaczy, że system się wyczerpał.
Dlatego stworzyliśmy program, który odwraca edukacyjne status quo.
Lider Kultury Myślenia to metodyka, która:
• angażuje uczniów w autentyczne myślenie,
• wzmacnia nauczyciela jako lidera i moderatora,
• tworzy realną przestrzeń dla kompetencji przyszłości.
Teraz możesz wybrać formę rozwoju z nami, która najlepiej odpowiada Tobie — intensywne szkolenie na żywo albo pogłębiony kurs online.
Dlaczego potrzebujemy zmiany w edukacji?
Uczniowie wycofani. Nauczyciele sfrustrowani. Edukacja zredukowana do testów i podręczników.
To rzeczywistość wielu szkół — i codzienność, którą znamy z własnych doświadczeń.
Coś tu nie działa.
❌ Przekazujemy wiedzę, ale nie rozwijamy myślenia.
❌ Realizujemy podstawę programową, ale nie widzimy ucznia.
❌ Uczymy „na ocenę”, zamiast na życie.
❌ Ciągle brakuje nam czasu na rozwój kompetencji w szkole.
W efekcie:
• Uczniowie nie zadają pytań, tylko szukają „klucza odpowiedzi”.
• Nauczyciele tracą poczucie sensu i wpływu.
• Szkoła staje się miejscem presji, a nie rozwoju.
To nie musi tak wyglądać.
Są sprawdzone sposoby, by to zmienić — nie przez rewolucję systemową, ale przez zmianę sposobu pracy w klasie. I właśnie do tego zaprasza program Lider Kultury Myślenia.


Czym jest KULTURA MYŚLENIA i kto za tym stoi?
Kultura myślenia wywodzi się z Harvard Project Zero – prestiżowego ośrodka badawczego, który od dekad zajmuje się badaniami nad tym, jak ludzie się uczą, jak rozwija się myślenie i jak tworzyć środowiska sprzyjające refleksji, kreatywności i współpracy.
To właśnie tam powstały:
• koncepcja Widocznego Myślenia (Visible Thinking),
• 8 sił kultury myślenia, które definiują środowisko głębokiego uczenia się,
• oraz liczne rutyny myślowe, które są prostymi, a zarazem potężnymi narzędziami edukacyjnymi.
Dziś te idee stosowane są w najlepszych szkołach na świecie — od Skandynawii, przez Kanadę, po Singapur. Ale mają też swoje miejsce w Polsce.
Jako Instytut Krytycznego Myślenia jesteśmy jedyną organizacją w kraju, która została przeszkolona w tej metodyce (u źródła), szkoli z niej od lat, wdrożyła ją w setkach szkół i posiada największe doświadczenie w tym obszarze.
TO NIE IDEA NA PAPIERZE. TO CODZIENNA PRAKTYKA, KTÓRA DZIAŁA — I KTÓREJ MOŻESZ SIĘ NAUCZYĆ.
Jak możesz zacząć?
Program Lider Kultury Myślenia to spójna metodyka, którą możesz poznać w dwóch różnych formach.
Niezależnie od tego, którą ścieżkę wybierzesz — zyskasz dostęp do tej samej filozofii pracy, tych samych narzędzi i tego samego podejścia do edukacji.
Różnią się forma, tempo i głębokość wejścia.
Szkolenie stacjonarne | Kurs online | |
---|---|---|
Forma | + 2-dniowe warsztaty na żywo z trenerem IKM | + Kurs asynchroniczny + opcja coachingu online |
Czas trwania | + 16 godzin dydaktycznych (weekend) | + 55 godzin pracy własnej, dostęp przez 24 miesiące |
Materiały | + Zasoby pdf na naszej platformie | + 29 wideo, 78 PDF materiałów wspierających, 11 narzędzi, 10 wyzwań, testy |
Wsparcie | + Konsultacje i praca w grupie na miejscu | + Coaching (w wersji rozszerzonej) |
Certyfikat | + Tak – na zakończenie szkolenia (zgodny z wytycznymi MEiN) | + Tak – po zrealizowaniu wszystkich modułów (zgodny z wytycznymi MEiN) |
Cena | + Wyższa – premium za intensywną pracę warsztatową z trenerem na żywo | + Niższa – elastyczna nauka z dodatkowymi zasobami |
Dla kogo? | + Dla osób ceniących interakcję, energię grupy, dynamikę | + Dla tych, którzy chcą uczyć się w swoim tempie |
Która ścieżka jest Twoja?
Nie musisz być ekspertem, by zacząć. Wystarczy, że czujesz, że chcesz inaczej. Wybierz formę, która najlepiej pasuje do Twojego stylu pracy i możliwości czasowych.
Dla kogo jest ten program?
Ten program nie jest dla każdego. Nie jest dla tych, którzy szukają „gotowców” albo chcą „odhaczyć kolejne szkolenie”. To propozycja dla nauczycieli, edukatorów i liderów, którzy czują, że edukacja może wyglądać inaczej — i są gotowi zrobić pierwszy krok.
Program „Lider Kultury Myślenia”
jest dla Ciebie, jeśli:
Masz dość powierzchownej edukacji i chcesz wreszcie zobaczyć, że uczniowie myślą, a nie tylko zapamiętują.
Chcesz uczyć tak, żeby Twoi uczniowie byli zaangażowani, samodzielni i potrafili współpracować.
Wierzysz, że nauczyciel to nie wykładowca, ale lider, który tworzy środowisko do rozwoju.
Potrzebujesz konkretnego narzędziownika, który pozwoli Ci zacząć działać od razu — bez rewolucji, ale z realnym efektem.
Chcesz znów poczuć radość, sens i wpływ w swojej pracy.
To program dla tych, którzy nie czekają na zmianę „z góry”,
tylko robią różnicę tu, gdzie są —
w swojej klasie, w swojej szkole, ze swoimi uczniami.
Co zyskujesz dzięki programowi
Lider Kultury Myślenia?
Nie uczysz więcej.
Uczysz inaczej — z większym sensem, efektem i satysfakcją.

Rozwój kompetencji 4K
Na każdej lekcji wspierasz myślenie krytyczne, kreatywność, kooperację i komunikację — nie „dodatkowo”, ale wbudowane w Twój sposób nauczania.

Widoczne myślenie uczniów
Zamiast ciszy i gotowych odpowiedzi – rozmowy, pytania, mapy myślowe, porównania, refleksje. Widzisz, jak uczniowie myślą, a nie tylko „co wiedzą”.

Realizacja podstawy programowej przez proces
Nie uczysz „pod test” — realizujesz podstawę głębiej, mądrzej, z większym zrozumieniem. Uczniowie przestają pytać „czy to będzie na sprawdzianie?” — i zaczynają rozumieć, po co się uczą.

Nową jakość pracy nauczyciela
Przestajesz być „gadającym nauczycielem”. Zyskujesz więcej przestrzeni, więcej sensu, więcej relacji. Stajesz się moderatorem, który uruchamia procesy uczenia, a nie tylko „realizuje materiał”.

Radość z uczenia
To nie jest patos — to fakt, który słyszymy od setek nauczycieli. „Znów poczułam, że moja praca ma sens.”
To moment, w którym edukacja staje się tym,
czym naprawdę może być:
przestrzenią myślenia, rozwoju i relacji.
Dlaczego ta metodyka odpowiada na wyzwania współczesnej szkoły?
- Bo rozwija kompetencje 4K — krytyczne i twórcze myślenie, komunikację, współpracę — zamiast tylko przekazywać i mierzyć „wiedzę”.
- Bo opiera się na sprawdzonych modelach z Harvard Project Zero, takich jak Widoczne Myślenie, 8 Sił Kultury Myślenia, rutyny myślowe.
- Bo odpowiada na potrzebę zmiany roli nauczyciela — z „mówiącego” na prowadzącego proces uczenia się.
- Bo nie wymaga rewolucji — wprowadza zmianę krok po kroku, przez praktykę i refleksję.
W czasach niepewności, przeciążenia i chaosu informacyjnego, ta metodyka daje coś unikalnego:
• prostotę narzędzi,
• głębię relacji,
• i jasność co do celu edukacji.

Co ją wyróżnia?
Widoczne myślenie
uczniowie pokazują, jak myślą, a nie tylko co wiedzą.
Relacyjność i współpraca
klasa staje się społecznością uczących się, nie zbiorem indywidualnych wyników.
Rutyny myślowe
konkretne, łatwe do wdrożenia narzędzia, które budują język myślenia w klasie.
Rola nauczyciela jako lidera zmiany
to Ty kształtujesz środowisko do myślenia, zaufania i odpowiedzialności.
Dlaczego warto nam zaufać?

17 lat doświadczeń
w obszarze myślenia krytycznego – jesteśmy liderem tego rynku w Polsce.

Jesteśmy akredytowanym ODN-em
w Pomorskim Kuratorium Oświaty

Specjalizujemy się tylko w myśleniu krytycznym
coś co jest od wszystkiego i dla wszystkich… jest do niczego

Jedyni z oprzyrządowaniem
w naszej puli mamy ponad 70 rutyn i narzędzi myślowych; jako jedyni mamy je nauczone przez zachodnich Trenerów, doświadczone w polskich szkołach

Ponad 100 "Szkół uczących myślenia"
które dostarczają nam codziennie nowych informacji zwrotnych, dzięki którym cały czas się rozwijamy, usprawniamy

Sieć doświadczonych trenerów
którzy podlegają naszym standardom i cały czas rozwijają się w myśleniu krytycznym
Co Ci to da?
1
Kompetencje 4K, czyli holistyczny rozwój ucznia i nauczyciela
ROZWIJANE NA KAŻDEJ LEKCJI
.
2
Kultura myślenia, czyli bezpieczne środowisko edukacyjne
ZAANGAŻOWANI UCZNIOWIE
.
3
Podstawa programowa jako narzędzie, a nie cel edukacji
REALIZOWANA GŁĘBIEJ, PRZEMYŚLANA
.
4
Moderator zamiast „gadającego nauczyciela”
WIĘCEJ PRZESTRZENI DLA UCZNIÓW
.
Ile to kosztuje i co za to otrzymujesz?
Szkolenie stacjonarne | Kurs online |
---|---|
Co otrzymujesz? • Uczestnictwo w szkoleniu dla nauczycieli MK (16h) • Bogate materiały szkoleniowe wypracowane podczas szkolenia • Dostęp do naszej platformy, do wszystkich zasobów z Twojego obszaru przedmiotowego • Dostęp do wszystkich kursów online z pedagogiki Jespera Juula – 5 różnych kursów | Co otrzymujesz? • 55 godzin pracy własnej • 29 wideo • 78 PDF materiałów wspierających • 11 narzędzi • 10 wyzwań • Testy |
Certyfikat Tak – na zakończenie szkolenia (zgodny z wytycznymi MEiN) | Certyfikat Tak – po zrealizowaniu wszystkich modułów (zgodny z wytycznymi MEiN) |
Wsparcie Konsultacje i praca w grupie na miejscu | Wsparcie Spotkania coachingowe (w wersji rozszerzonej) |
Dla kogo? Dla osób ceniących interakcję, energię grupy, dynamikę | Dla kogo? Dla tych, którzy chcą uczyć się w swoim tempie |
Cena
• 1500 zł
• EARLY BIRDS: 1250 zł przy płatności jednorazowej!
Tylko do 31.05.2025! Termin szkolenia: 22-23 sierpnia 2025! |
Cena • Wersja podstawowa: 1490 zł • Wersja rekomendowana: 1690 zł za wersję asynchroniczną z coachingiem z Trenerem IKM |
Możliwa jest płatność na raty (0% oprocentowania, maksymalnie 3 raty, wymagana umowa) lub podzielenie opłaty na nauczyciela oraz na szkołę. Jeśli chcesz skorzystać z tych opcji lub potrzebujesz faktury przelewowej to napisz do nas: ilona.rachecka@
Autorzy kursu

Pomysłodawca i autor kursu
Katarzyna Winiarek
Trenerka myślenia krytycznego, językoznawczyni, absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego.
Od wielu lat dyrektorka Instytutu Krytycznego Myślenia, odpowiedzialna za metodykę i jakość szkoleń dla trenerów, nauczycieli oraz dyrektorów szkół.
Tworzy autorskie programy edukacyjne promujące kulturę myślenia krytycznego, refleksyjne przywództwo i inteligencję emocjonalną.
Kompetencje rozwija m.in. w Foundation for Critical Thinking oraz Project Zero (Harvard), interesując się neurodydaktyką i świadomą edukacją dzieci oraz dorosłych.
Autorka polskiego przekładu książki Lindy Elder i Richarda Paula, autorytetów w dziedzinie myślenia krytycznego.

Współautor kursu
Maciej Winiarek
Ekspert i trener myślenia krytycznego, trener narzędzi TOC oraz rutyn myślenia krytycznego.
Ponad 20-letnie doświadczenie w biznesie: w korporacji – Dyrektor Finansowy, członek zarządu – odpowiedzialność za restrukturyzację firm, budowanie nowych biznesów. Od 15 lat działa w edukacji. Współzałożyciel szkoły “Thinking Zone”– pierwszej w Polsce szkoły uczącej myślenia krytycznego. Twórca ogólnopolskiej sieci szkół uczących myślenia krytycznego. Prelegent i trener podczas konferencji i szkoleń w USA (Las Vegas, Baltimore, Floryda, Waszyngtonie), Japonii, Niemczech, Peru, Hiszpanii, Litwie.
Masz pytania? Z przyjemnością na nie odpowiemy!
Kontakt telefoniczny
- +48 608 384 102
Kontakt mailowy
- ilona.rachecka@mysleniekrytyczne.edu.pl
- Formularz szkolenie
- Formularz kurs online