Szkolenie PRZEKONANIA I WARTOŚCI
PRZEKONANIA I WARTOŚCI determinują i wpływają na zachowania ludzi
Kilkumiesięczne szkolenie online dla Dyrektorów i V-ce Dyrektorów szkół
"Jeśli chcesz zmienić zachowania ludzi, to zmień warunki w których pracują”
to złota zasada w zarządzaniu, każdą organizacją (np. szkołą). Dyrektor szkoły czy trener to osoba, która chce pozytywnie wpłynąć na zachowania ludzi, aby jakość ich pracy (nauczania) była coraz wyższa i przynosiła lepsze rezultaty.
Jednym z najważniejszych „warunków”, które determinują pracę nauczyciela, to jego PRZEKONANIA. Jeśli chcemy pozytywnie wpłynąć na zmianę zachowań, to powinniśmy wiedzieć jak zaktualizować (zmienić) przekonania nauczycieli na temat szkoły, uczenia się, wiedzy, roli nauczyciela i ucznia.
Sprawdź opinie o szkoleniu
“Szkolenie bardzo potrzebne dla wszystkich dyrektorów. Zdecydowanie "otwiera oczy" na wiele spraw. Zrozumiałam dlaczego pewne rzeczy w mojej szkole "nie działają".
“Dużo wiedzy, również takiej głębokiej - na pierwszy rzut oka oczywistej, ale nieuświadomionej. Profesjonalne i rzetelne podejście prowadzących. Kultura osobista i szacunek do uczestników high level.”
“Bardzo wartościowe, rozwojowe. Uświadomiono mi jak wiele we mnie jest jeszcze starego belfra i jak dużo muszę jeszcze pracować. Wiele wniosły do mojego rozwoju rozmowy z innymi uczestnikami i wspólne rozkminianie problemów.”
“Najbardziej rozwijające "otwierające oczy i serce" szkolenie w jakim uczestniczyłam. Praca warsztatowa umożliwiła nam pełne uczestniczenie w procesie - nic tu nie zostało "podane na tacy", do wszystkiego musieliśmy dojść sami.”
“Szkolenie bardzo merytoryczne, zaplanowane działania służyły aktywności wszystkich uczestników. Miałam wrażenie harmonii, porządku. Ważny dla mnie był czas na wykonywanie ćwiczeń. Zmuszało mnie to do myślenia, pracy nad sobą, angażowało, ćwiczyło kompetencje 4K.”
Zapraszamy na kilkumiesięczne szkolenie online dla dyrektorów i V-ce dyrektorów szkół, trenerów, coachów
Po co?
Kiedyś myślałam, że można wprowadzić zmianę przekonując/opowiadając o tym, co ona przyniesie dobrego. Teraz myślę, że trzeba przestać opowiadać, a dać możliwość samodzielnego dojścia do wiedzy o korzyściach, które ta zmiana przyniesie.
Treści dobrze dobrane, pozwalały spojrzeć na problemy, z którymi mierzę się na co dzień z innej perspektywy i je dogłębnie zrozumieć. Szkolenie mocno otworzyło moje myślenie na szyk potrzeb (niezaspokojonych) i korzyści z trwania przy przekonaniach.
W jaki sposób?
Zdefiniują swoje najważniejsze wartości, które pozwolą im od następnego dnia tworzyć zespół oparty na wartościach i przekonaniach
Będą potrafili zbudować nowe przekonania, które wpłyną na nowe zachowania – swoje oraz nauczycieli
Zrozumieją konflikt, który leży u podstaw i będą potrafili rozwiązać go na zasadzie „wygrana-wygrana”
Zrozumieją z jakimi kosztami wiąże się to dla dzieci (uczniów)
Zrozumieją co nas trzyma przy starych przekonaniach – jakie mamy korzyści z ich utrzymania
Poznają swoje własne przekonania na temat roli dyrektora, nauczyciela, ucznia, wiedzy, szkoły, uczenia się
Zrozumieją czym są przekonania i jak je artykułować
W jaki sposób?
2 dni warsztatowej pracy, podczas której uczestnicy:
Zdefiniują swoje najważniejsze wartości, które pozwolą im od następnego dnia tworzyć zespół oparty na wartościach i przekonaniach
Będą potrafili zbudować nowe przekonania, które wpłyną na nowe zachowania – swoje oraz nauczycieli
Zrozumieją konflikt, który leży u podstaw i będą potrafili rozwiązać go na zasadzie „wygrana-wygrana”
Zrozumieją z jakimi kosztami wiąże się to dla dzieci (uczniów)
Zrozumieją co nas trzyma przy starych przekonaniach – jakie mamy korzyści z ich utrzymania
Poznają swoje własne przekonania na temat roli dyrektora, nauczyciela, ucznia, wiedzy, szkoły, uczenia się
Zrozumieją czym są przekonania i jak je artykułować
Z czym zakończysz nasze szkolenie?
- Lista najczęściej występujących przekonań w szkole
- Zrozumienie dlaczego ludzie tak niechętnie zmieniają swoje przekonania
- Zrozumienie negatywnych konsekwencji z trwania przy tych starych przekonaniach – dla dzieci i organizacji
- Lista strategii (zachowań), które pomogą odejść od starych przekonań
- Lista nowych, otwierających przekonań wzmacniających zmianę
- Model „Wartości – przekonania – zachowania”(pdf), który pomoże Ci w pracy ze swoją radą, aby w bezpiecznych warunkach wypracować spójną wizję szkoły opartą na wartościach i przekonaniach
- Po naszym szkoleniu i z tym modelem będziesz potrafił(a) przeprowadzić taki warsztat ze swoim zespołem
Treści szkolenia online
- Przedstawienie celów szkolenia.
- Integracja oraz zasady szkolenia.
- Co to są przekonania?
- Przekonania ograniczające vs. otwierające?
- Definiowanie aktualnych przekonań o roli dyrektora/nauczyciela/ucznia i o uczeniu się.
- Dlaczego trzymamy się starych przekonań?
- Potrzeby stojące za korzyściami ze starych przekonań.
- Koszty trzymania się starych przekonań.
- Zaniedbywane potrzeby uczniów, gdy trzymamy się starych przekonań.
- Konflikt „nauczyciel-uczeń” i jako go rozwiązać na zasadzie „win-win”.
- Definiowanie nowych przekonań otwierających.
- Co to są wartości?
- Jakie wartości w tej chwili posiadasz jako dyrektor?
- Jak wartości wspierane są przez przekonania?
- Jak nasze przekonania manifestują się w naszych zachowaniach.
Dla kogo jest nasze szkolenie?
Dyrektorów szkół uczących myślenia
Dyrektorzy Szkół Publicznych i Niepublicznych szukający unikalnego rozwoju osobistego i dla swojej organizacji
Trenerów myślenia krytycznego
Dzięki tej wiedzy zrozumiesz gdzie tkwi opór w zespole, jak skutecznie i bezpiecznie go nazwać, a co za tym idzie rozbroić. Widząc myślenie (przekonania) nauczycieli będzie Ci łatwiej zarządzać procesem szkoleniowym. Będziesz skuteczniejszy/a i komfort pracy też mocno się poprawi