Lider Szkolny Myślenia Krytycznego
Z każdym rokiem wzrasta zapotrzebowanie na myślenie krytyczne.
Szkoły, dyrektorzy, nauczyciele, a nawet rodzice są praktycznie zobowiązani, przez dzisiejszy świat, do rozwoju w tym obszarze. Gdy już poznają i rozwiną się w myśleniu krytycznym, to powinni je rozwijać u swoich uczniów, dzieci.
Jak wygląda myślenie krytyczne w Polsce
W Polsce myślenie krytyczne jest jeszcze mało znane. Brakuje wszelkiego rodzaju publikacji, jest mało dostępnych szkoleń, rzadko porusza się ten temat podczas konferencji, wydarzeń edukacyjnych.
W takim tempie rozwój myślenia krytycznego w Polsce będzie ograniczony (nieskuteczny), a przez to ogromna większość dzieci nie będzie miała szansy na rozwój ten kompetencji podczas swojej edukacji.
Nasz Instytut Krytycznego Myślenia od ponad 15 lat upowszechnia myślenie krytyczne w Polsce. Jako jedyni mamy całą gamę szkoleń dla dyrektorów, nauczycieli, a także rodziców. Mamy największe doświadczenie, mamy najwięcej narzędzi myślowych, stworzyliśmy własną, autorską metodykę tworzą kulturę myślenia w każdej szkole.
Praktycznie każdy może skorzystać z naszej oferty rozwoju w tym obszarze.
Najbardziej wszechstronny, głęboki rozwój znajdą Państwo na naszej ścieżce trenerskiej – w ciągu 4 lat poznasz wszystkie tajniki myślenia krytycznego, całą metodologię, będziesz w stanie szkolić innych dorosłych i razem z nami upowszechniać myślenie krytyczne w Polsce.
Kim jest Lider Szkolny Myślenia Krytycznego?
To nauczyciel,
który ma świadomość, że samo nauczanie, przekazywanie wiedzy w dzisiejszych czasach już nie wystarczy.
To edukator,
który stawia na rozwój kompetencji swoich uczniów, który chce dostrzec ich myślenie i uczenie się.
To przewodnik,
który swoją praktyką wzbudza zainteresowanie innych nauczycieli, wpływa na zmianę ich postrzegania procesu edukacyjnego.
To przewidujący i kompetentny organizator
procesu edukacyjnego opartego na zaufaniu, relacji, odpowiedzialności i zaangażowaniu.
To moderator,
który wyposażony jest w narzędzia myślenia krytycznego, które pozwalają na nowo odkryć radość i satysfakcję z pracy z uczniami.
Harmonogram szkolenia
- Przedstawienie celów szkolenia.
- Integracja oraz zasady.
- „Rozgrzewka” intelektualna.
- Czym nie jest myślenie krytyczne?
- Kompetencje 4K.
- Planowanie i realizacja zajęć w kulturze myślenia.
- 10 postaw myślenia krytycznego.
- Z czego składa się kompetencja myślenia krytycznego?
- 4 narzędzia myślowe.
- Podsumowanie 1 dnia.
- Czy polska szkoła uczy myślenia?
- 4 kolejne narzędzia myślowe.
- Różne punkty widzenia.
- Metodyka „Kultury myślenia” – na czym polega, z czego się składa.
- Cechy narzędzi myślowych.
- Kluczowe zasady związane ze stosowaniem rutyn myślowych.
- Zmiana paradygmatu działania nauczyciela – od „wiem” do „myślę”.
- Kultura myślenia a podstawa programowa.
- Cechy myśliciela krytycznego.
- Co dalej?
Sprawdź opinie o szkoleniu
„Ogromna ilość praktyki, trzymanie się ustalonych zasad, dopasowywanie rutyn do mojej dziedziny pracy, do mojego przedmiotu.”
„Najbardziej na szkoleniu podobała mi się swoboda wypowiedzi trenerów, ich opanowanie, przyjazne podejście do uczestników szkolenia, ich trafne anegdoty/doświadczenia związane z omawianą czy zaistniałą sytuacją.”
„Nie mam poczucia, że czegoś zabrakło. Duża porcja wiedzy i umiejętności w odpowiednim czasie. Idealna dynamika szkolenia.”
„Kiedyś myślałam, że myślenia krytycznego nie da się wprowadzić w systemowej szkole, teraz widzę, że jest spójne z podstawą programową”
„Kiedyś myślałam, że myślenie krytyczne to głównie kwestionowanie czegoś. Teraz, po szkoleniu, myślę, że zawiera się w nim to wszystko, co stanowi o dojrzałości człowieka.”
“Po kilkunastu latach pracy w szkole wreszcie mogę powiedzieć, że wzięłam udział w szkoleniu, które nawet przez minutę nie było stratą czasu.”
“Kiedyś myślałam, że myślenie krytyczne jest dla wybrańców. Teraz myślę, że najważniejsze są chęci i motywacja.”
“Kiedyś myślałam, że już nic nowego, odkrywczego i fascynującego mnie nie czeka - myliłam się. Dziękuję! To był niezwykle owocny i dobry czas!”
“Kiedyś myślałam że to kolejny nic nie warty projekt. Teraz myślę że to klucz do sukcesu zawodowego i prywatnego.”
“Szkolenie, które w sposób praktyczny pokazuje jak stosując rutyny uczyć myślenia krytycznego.”
“Szkolenie zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Spodziewałam się większej ilości materiału teoretycznego, który będzie jeszcze samodzielnie przyswoić, a tymczasem intensywnie i zwięźle na własnej skórze mogliśmy wypróbować to, co mamy przekazywać uczniom.”
Dlaczego warto nam zaufać?
17 lat doświadczeń
w obszarze myślenia krytycznego – jesteśmy liderem tego rynku w Polsce.
Jesteśmy akredytowanym ODN-em
w Pomorskim Kuratorium Oświaty
Specjalizujemy się tylko w myśleniu krytycznym
coś co jest od wszystkiego i dla wszystkich… jest do niczego
Jedyni z oprzyrządowaniem
w naszej puli mamy ponad 70 rutyn i narzędzi myślowych; jako jedyni mamy je nauczone przez zachodnich Trenerów, doświadczone w polskich szkołach
Ponad 100 "Szkół uczących myślenia"
które dostarczają nam codziennie nowych informacji zwrotnych, dzięki którym cały czas się rozwijamy, usprawniamy
Sieć doświadczonych trenerów
którzy podlegają naszym standardom i cały czas rozwijają się w myśleniu krytycznym
Abonament roczny dla Lidera Szkolnego
- Uczestnictwo w szkoleniu dla nauczycieli MK (16h) – poziomy 1-4 – jedno szkolenie w roku / w abonamencie
- Bogate materiały szkoleniowe wypracowane podczas szkolenia
- Dostęp do naszej platformy, do wszystkich zasobów z Twojego obszaru przedmiotowego
- Dostęp do wszystkich kursów online z pedagogiki Jespera Juula – 5 różnych kursów
Możesz skorzystać z kolejnych poziomów w dostosowanym do swoich potrzeb i możliwości czasie. Przejście na kolejny na poziom nie jest obowiązkowe. Dajemy Ci możliwość dostępu do naszych materiałów, narzędzi przez najbliższe lata. Możesz korzystać z naszych zasobów, z kolejnych poziomów według swojego tempa.
Miesiąc przed Twoim wygaśnięciem abonamentu wyślemy informacje o kontynuacji przygody na wyższym poziomie.
22-23 sierpnia 2024 r.
Warszawa
1350 zł
Nie znalazłeś odpowiedzi
na swoje pytanie?
Napisz do nas na maila: biuro@instytutkrytycznegomyslenia.pl lub zadzwoń na: +48 608 384 102
- Szkolenie warsztatowe w każdym roku trwania umowy.
- Dostęp do platformy do jednego wybranego bloku przedmiotowego (dla humanistów, dla mat-przyr, dla j. obce, dla EW).
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia i nabyciu uprawnień „Lider Szkolny Myślenia Krytycznego – poziom 1-4”.
Szkolenie na żywo rozpisane jest na 16 godz. Szkolenie organizowane jest w weekendy. Pierwszy dzień zaczynamy o 10.00, a kończymy o 17.00. Drugi dzień to start o 9.00, a zakończenie 16.00.
Nie, umowa jest zawsze na jeden poziom, na 12 miesięcy. Po tym okresie skontaktujemy się z informacją o terminie kolejnego szkolenia (na wyższym poziomie) – nie ma obowiązku uczestniczenia w nim. Można zostać na ostatnim poziomie.
Tak, oczywiście. Po zapisaniu się otrzymasz od nas prośbę o podanie danych do faktury. W tym momencie określ na kogo ma być wystawiona faktura (osobę fizyczną, szkołę lub mieszaną).
Jak najbardziej. W takiej sytuacji będzie zdecydowanie łatwiej zrozumieć, a przede wszystkim praktykować zdobytą (nową) wiedzę. Po szkoleniu liderskim jest większe zrozumienie całego procesu, całej kultury myślenia. Nasi Liderzy to praktycy, którzy muszą stosować rutyny, proces w swojej codziennej pracy. Będąc częścią społeczności SZKÓŁ SUM będzie to dużo łatwiejsze.
Tak, jak najbardziej. Każdy Lider może, a wręcz prosimy o to, aby pokazywać swoją pracę innym nauczycielom. Przez pokazywanie rozumiemy obecność na swoich lekcjach, krótkie prezentacje 45-60 min, podczas których uczestnicy będą mogli spróbować 2-3 rutyn. Lider nie może szkolić z rutyn, czyli pokazywać całego procesu edukacyjnego z rutynami oraz całej analizy z metapoziomu.
Formularz zgłoszenia szkolenia dla szkolnych liderów
Kontakt telefoniczny
- +48 608 384 102
Kontakt mailowy
- ilona.rachecka@mysleniekrytyczne.edu.pl