Lider Szkolny Myślenia Krytycznego
Z każdym rokiem wzrasta zapotrzebowanie na myślenie krytyczne.
Szkoły, dyrektorzy, nauczyciele, a nawet rodzice są praktycznie zobowiązani, przez dzisiejszy świat, do rozwoju w tym obszarze. Gdy już poznają i rozwiną się w myśleniu krytycznym, to powinni je rozwijać u swoich uczniów, dzieci.
Jak wygląda myślenie krytyczne w Polsce
W Polsce myślenie krytyczne jest jeszcze mało znane. Brakuje wszelkiego rodzaju publikacji, jest mało dostępnych szkoleń, rzadko porusza się ten temat podczas konferencji, wydarzeń edukacyjnych.
W takim tempie rozwój myślenia krytycznego w Polsce będzie ograniczony (nieskuteczny), a przez to ogromna większość dzieci nie będzie miała szansy na rozwój ten kompetencji podczas swojej edukacji.
Nasz Instytut Krytycznego Myślenia od ponad 15 lat upowszechnia myślenie krytyczne w Polsce. Jako jedyni mamy całą gamę szkoleń dla dyrektorów, nauczycieli, a także rodziców. Mamy największe doświadczenie, mamy najwięcej narzędzi myślowych, stworzyliśmy własną, autorską metodykę tworzą kulturę myślenia w każdej szkole.
Praktycznie każdy może skorzystać z naszej oferty rozwoju w tym obszarze.
Najbardziej wszechstronny, głęboki rozwój znajdą Państwo na naszej ścieżce trenerskiej – w ciągu 4 lat poznasz wszystkie tajniki myślenia krytycznego, całą metodologię, będziesz w stanie szkolić innych dorosłych i razem z nami upowszechniać myślenie krytyczne w Polsce.
Kim jest Lider Szkolny Myślenia Krytycznego?
To nauczyciel,
który ma świadomość, że samo nauczanie, przekazywanie wiedzy w dzisiejszych czasach już nie wystarczy.
To edukator,
który stawia na rozwój kompetencji swoich uczniów, który chce dostrzec ich myślenie i uczenie się.
To przewodnik,
który swoją praktyką wzbudza zainteresowanie innych nauczycieli, wpływa na zmianę ich postrzegania procesu edukacyjnego.
To przewidujący i kompetentny organizator
procesu edukacyjnego opartego na zaufaniu, relacji, odpowiedzialności i zaangażowaniu.
To moderator,
który wyposażony jest w narzędzia myślenia krytycznego, które pozwalają na nowo odkryć radość i satysfakcję z pracy z uczniami.
Harmonogram szkolenia
- Przedstawienie celów szkolenia.
- Integracja oraz zasady.
- „Rozgrzewka” intelektualna.
- Czym nie jest myślenie krytyczne?
- Kompetencje 4K.
- Planowanie i realizacja zajęć w kulturze myślenia.
- 10 postaw myślenia krytycznego.
- Z czego składa się kompetencja myślenia krytycznego?
- 4 narzędzia myślowe.
- Podsumowanie 1 dnia.
- Czy polska szkoła uczy myślenia?
- 4 kolejne narzędzia myślowe.
- Różne punkty widzenia.
- Metodyka „Kultury myślenia” – na czym polega, z czego się składa.
- Cechy narzędzi myślowych.
- Kluczowe zasady związane ze stosowaniem rutyn myślowych.
- Zmiana paradygmatu działania nauczyciela – od „wiem” do „myślę”.
- Kultura myślenia a podstawa programowa.
- Cechy myśliciela krytycznego.
- Co dalej?
Sprawdź opinie o szkoleniu
“Po kilkunastu latach pracy w szkole wreszcie mogę powiedzieć, że wzięłam udział w szkoleniu, które nawet przez minutę nie było stratą czasu.”
“Kiedyś myślałam, że myślenie krytyczne jest dla wybrańców. Teraz myślę, że najważniejsze są chęci i motywacja.”
“Kiedyś myślałam, że już nic nowego, odkrywczego i fascynującego mnie nie czeka - myliłam się. Dziękuję! To był niezwykle owocny i dobry czas!”
“Kiedyś myślałam że to kolejny nic nie warty projekt. Teraz myślę że to klucz do sukcesu zawodowego i prywatnego.”
“Szkolenie, które w sposób praktyczny pokazuje jak stosując rutyny uczyć myślenia krytycznego.”
“Szkolenie zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Spodziewałam się większej ilości materiału teoretycznego, który będzie jeszcze samodzielnie przyswoić, a tymczasem intensywnie i zwięźle na własnej skórze mogliśmy wypróbować to, co mamy przekazywać uczniom.”
Dlaczego warto nam zaufać?
17 lat doświadczeń
w obszarze myślenia krytycznego – jesteśmy liderem tego rynku w Polsce.
Jesteśmy akredytowanym ODN-em
w Pomorskim Kuratorium Oświaty
Specjalizujemy się tylko w myśleniu krytycznym
coś co jest od wszystkiego i dla wszystkich… jest do niczego
Jedyni z oprzyrządowaniem
w naszej puli mamy ponad 70 rutyn i narzędzi myślowych; jako jedyni mamy je nauczone przez zachodnich Trenerów, doświadczone w polskich szkołach
Ponad 100 "Szkół uczących myślenia"
które dostarczają nam codziennie nowych informacji zwrotnych, dzięki którym cały czas się rozwijamy, usprawniamy
Sieć doświadczonych trenerów
którzy podlegają naszym standardom i cały czas rozwijają się w myśleniu krytycznym
Abonament roczny dla Lidera Szkolnego
- Uczestnictwo w szkoleniu dla nauczycieli MK (16h) – poziomy 1-4 – jedno szkolenie w roku / w abonamencie
- Bogate materiały szkoleniowe wypracowane podczas szkolenia
- Dostęp do naszej platformy, do wszystkich zasobów z Twojego obszaru przedmiotowego
- Dostęp do wszystkich kursów online z pedagogiki Jespera Juula – 5 różnych kursów
Możesz skorzystać z kolejnych poziomów w dostosowanym do swoich potrzeb i możliwości czasie. Przejście na kolejny na poziom nie jest obowiązkowe. Dajemy Ci możliwość dostępu do naszych materiałów, narzędzi przez najbliższe lata. Możesz korzystać z naszych zasobów, z kolejnych poziomów według swojego tempa.
Miesiąc przed Twoim wygaśnięciem abonamentu wyślemy informacje o kontynuacji przygody na wyższym poziomie.
22-23 sierpnia 2024 r.
Warszawa
1350 zł
Nie znalazłeś odpowiedzi
na swoje pytanie?
Napisz do nas na maila: biuro@instytutkrytycznegomyslenia.pl lub zadzwoń na: +48 608 384 102
- Szkolenie warsztatowe w każdym roku trwania umowy.
- Dostęp do platformy do jednego wybranego bloku przedmiotowego (dla humanistów, dla mat-przyr, dla j. obce, dla EW).
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia i nabyciu uprawnień „Lider Szkolny Myślenia Krytycznego – poziom 1-4”.
Szkolenie na żywo rozpisane jest na 16 godz. Szkolenie organizowane jest w weekendy. Pierwszy dzień zaczynamy o 10.00, a kończymy o 17.00. Drugi dzień to start o 9.00, a zakończenie 16.00.
Nie, umowa jest zawsze na jeden poziom, na 12 miesięcy. Po tym okresie skontaktujemy się z informacją o terminie kolejnego szkolenia (na wyższym poziomie) – nie ma obowiązku uczestniczenia w nim. Można zostać na ostatnim poziomie.
Tak, oczywiście. Po zapisaniu się otrzymasz od nas prośbę o podanie danych do faktury. W tym momencie określ na kogo ma być wystawiona faktura (osobę fizyczną, szkołę lub mieszaną).
Jak najbardziej. W takiej sytuacji będzie zdecydowanie łatwiej zrozumieć, a przede wszystkim praktykować zdobytą (nową) wiedzę. Po szkoleniu liderskim jest większe zrozumienie całego procesu, całej kultury myślenia. Nasi Liderzy to praktycy, którzy muszą stosować rutyny, proces w swojej codziennej pracy. Będąc częścią społeczności SZKÓŁ SUM będzie to dużo łatwiejsze.
Tak, jak najbardziej. Każdy Lider może, a wręcz prosimy o to, aby pokazywać swoją pracę innym nauczycielom. Przez pokazywanie rozumiemy obecność na swoich lekcjach, krótkie prezentacje 45-60 min, podczas których uczestnicy będą mogli spróbować 2-3 rutyn. Lider nie może szkolić z rutyn, czyli pokazywać całego procesu edukacyjnego z rutynami oraz całej analizy z metapoziomu.
Formularz zgłoszenia szkolenia dla szkolnych liderów
Kontakt telefoniczny
- +48 608 384 102
Kontakt mailowy
- ilona.rachecka@mysleniekrytyczne.edu.pl