...

Instytut Krytycznego Myślenia – Rozwijamy kompetencję krytycznego myślenia w polskiej edukacji

Szkolenie ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

czyli jak skutecznie zaplanować i przeprowadzić poważną zmianę w swojej szkole

2-dniowe szkolenie dla Dyrektorów i Wicedyrektorów szkół

myślenie krytyczne szkolenie

Nasze doświadczenia wskazują na to, że ze słowem „zmiana” pojawiają się emocje takie jak: niepewność, lęk, niepokój, trudność, problem, niechęć. Z drugiej jednak strony uczestnicy naszych szkoleń wiedzą, że zmiana to: rozwój, ciekawość, przygoda, wyjście ze schematów, przełamanie rutyny, wyjście ze trefy komfortu, radość, spełnienie.

Jak zatem zminimalizować te blokujące, ograniczające emocje związane ze zmianą, aby w pełni cieszyć się rozwojem?

Pełną odpowiedzialność za wprowadzenie i wdrożenie zmiany w jakiejkolwiek organizacji ponosi Lider. Szkoła jest też organizacją, a Liderem jest dyrektor szkoły – zatem to od dyrektora zależy sukces lub porażka we wdrażaniu zmiany w szkole.

W polskiej szkole dyrektor ma być administratorem, ma utrzymywać szkołę w porządku. Jednak w dzisiejszych, nieprzewidywalnych czasach, to zdecydowanie za mało. Oczekiwania w stosunku do dyrektora rosną, dziś ma być Liderem, który przeprowadzi szkołę i całą społeczność z nią związaną, przez obecny sztorm, który dzieje się wokół nas.

Wniosek jest taki, że dyrektor powinien szybko uzupełnić (wyszkolić się) z kompetencji zarządzania zespołem, organizacji, inicjowania i przeprowadzania zmian.

O tym będzie właśnie nasze szkolenie 😊

Zapraszam na nie wszystkich Dyrektorów, którzy przystąpili, uczestniczą w projekcie „Szkoły Uczące Myślenia”

myślenie krytyczne szkolenie

Po co?

Aby stworzyć kulturę myślenia w swojej szkole, najpierw trzeba przestać robić wiele, dziś już nieskutecznych rzeczy – np.: przestać nauczać. Wiele ze zmian będzie dotyczyć zmiany nawyków, zmiany zachowań nauczycieli. Aby to efektywnie i bezpiecznie zrobić, to trzeba dobrze wyjaśnić i zaplanować cały proces zmiany – najpierw samemu, a potem z zespołem wdrożeniowym. Wspólnie go potem realizować. Tego właśnie będziemy uczyć się na szkoleniu

W jaki sposób?

2 dni warsztatowej pracy, podczas której uczestnicy:

01

W pierwszej kolejności będziemy tworzyć klarowny przekaz DLACZEGO szkoła potrzebuje zmiany

 

02

W drugim kroku będziemy tworzyć klarowny i zrozumiały przekaz dla wszystkich nowej WIZJI szkoły

 

03

W trzecim, ostatnim kroku, zaplanujemy JAK wdrożyć strategię zmiany w swojej szkole.

 

Z czym wyjdziesz z tego szkolenia?

Harmonogram szkolenia

Dzień 1

  • Przedstawienie celów szkolenia.
  • Integracja oraz zasady szkolenia.
  • Diagnoza – gdzie jesteś teraz, jako Lider.
  • Dyrektor czy Lider?
  • Dlaczego Zmiana?
  • Trudne zachowania współpracowników.
  • 3 elementy tworzące dobrą atmosferę wokół zmiany.
  • Precyzyjne określenie problemu
  • 3 poziomy oporu.
  • Wizja zmiany, czyli co tak naprawdę chcemy osiągnąć.
  • Zaufanie.

Dzień 2

  • Podsumowanie 1 dnia.
  • Trudne zachowania podczas zmiany i jak nimi zarządzać.
  • 6 stylów zarządzania.
  • 9 kluczowych motywatorów.
  • Macierz „wymiary zmiany”.
  • Stadia rozwoju zespołu.
  • Potrzeby współpracowników.
  • Krzywa zmiany.

Sprawdź opinie o szkoleniu

Ile to kosztuje?

Koszt to  2200 zł/os*

*Dyrektor "Szkoły Uczącej Myślenia" ma to szkolenie wliczone w projekt!
Cena obowiązuje każdego kolejnego Lidera, Wicedyrektora zgłoszonego na szkolenie.

W cenie:

Bogate materiały szkoleniowe
Przerwy kawowe

Cena nie zawiera:

Zakwaterowania
Kosztów dojazdu
Lunchu na oba dni

Wrocław

15-16 listopada 2023 r.

Zapisz się na szkolenie!

Prowadzący szkolenie

myślenie krytyczne szkolenie

Ewelina Grybuś

Współzałożycielka autorskiej Niepublicznej Szkoły Podstawowej „Master’s Academy”, nauczycielka języka polskiego, lider innowacyjnych rozwiązań w edukacji oraz certyfikowany trener Myślenia Krytycznego. Z edukacją związana od 20 lat. W swojej pracy z uczniem skupia się na stworzeniu systemu takich działań, które będą wyzwalały pomysłowość, chroniły oryginalność myślenia, dawały każdemu dziecku szansę na znalezienie własnej drogii pozwalały odnosić sukcesy.

myślenie krytyczne szkolenie

Kamila Wróblewska - Cetler

Współzałożycielka i dyrektorka Szkoły Podstawowej „Master’s Academy” w Lwówku Śląskim, prowadzonej według autorskiego programu, opierającego się na 4 filarach: kulturze uczenia się na błędach, rozwijaniu 4K, ocenianiu wspierającym rozwój ucznia, budowaniu relacji. Popierająca całym sercemi zaangażowana w projekt „Szkół Uczących Myślenia”. Trenerka Myślenia Krytycznego 3 stopnia i Trenerka Liderów Edukacji.

Scroll to Top
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.