Szkolenie ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
czyli jak skutecznie zarządzać i rozwiązywać konflikty w swojej szkole
2-dniowe szkolenie dla Dyrektorów i Wicedyrektorów szkół
Konflikt – już na samo to słowo zdecydowana większość osób czuje dyskomfort. Nie chcemy mówić o konfliktach, nie chcemy w nich uczestniczyć, nie lubimy ich rozwiązywać. Najlepiej, aby w ogóle ich nie było!
Ale są z nami, każdego dnia.
Jest ich tysiące, od tych najprostszych „kawa czy herbata”, po te bardziej złożone, trudne, pełne emocji. Mamy konflikty
z samym sobą (wewnętrzne dylematy) oraz konflikty z innymi ludźmi w życiu osobistym, jak i zawodowym.
Konflikty są permanentną częścią naszego życia.
To dlaczego, skoro są z nami całe życie, nie potrafimy o nich rozmawiać, a tym bardziej ich rozwiązywać?
Bo praktycznie nikt nas tego nie nauczył?
Elijjahu Goldratt (twórca TOC) mówił, że konflikty są powodem wszystkich trudności występujących w organizacjach. Konflikt nienazwany oraz nierozwiązany przynosi same szkody – wypala nas, odbiera nam całą motywację do pracy, kosztuje nas mnóstwo energii i zdrowia. Organizacja, która jest pełna nierozwiązanych konfliktów nie może być efektywna, nie może być przyjemnym miejscem do pracy.
Polskie szkoły niestety są takimi organizacjami – pełnymi konfliktów. Dlaczego?
Bo zarówno dyrektorzy jak i nauczyciele nie wiedzą jak rozwiązywać swoje konflikty, a czasami nawet nie są zainteresowani rozwiązaniem istniejących konfliktów. Ale takie nierozwiązane konflikty są jak nowotwór – powoli, w ciszy się rozprzestrzeniają, przynoszą smutek, cierpienie, zniechęcenie. Są powodem wysokiej rotacji nauczycieli, są powodem wypalenia zawodowego.
Czy możemy sobie pozwolić na to, aby NIC z tym NIE robić?
Zdecydowanie nie, bo szkoła musi być organizacją, która się rozwija, która jest dobrym, przyjemnym miejscem do pracy dla nauczycieli.
Zdecydowanie nie, bo nasi uczniowie widzą, czują, że ta szkoła, to miejsce nie jest przyjemne, że nauczyciele są ze sobą skłóceni. To wszystko negatywnie wpływa na ich emocje, na ich zaangażowanie, na ich zniechęcenie do codziennego przychodzenia do takiego miejsca.
Można uogólnić, że praktycznie wszyscy mają problem z rozwiązywaniem konfliktów i wszyscy powinni rozwijać ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI.
Dobrą wiadomością jest to, że można się tego nauczyć, że są odpowiednie narzędzia krytycznego myślenia, które pozwalają nam szybko, bezboleśnie a przede wszystkim skutecznie rozwiązać praktycznie każdy problem. I nie mówimy tu o kompromisie – w kulturze myślenia krytycznego „kompromis” jest najgorszym rozwiązaniem.
Podczas szkolenia, które dla Was przygotowaliśmy, poznacie inne sposoby rozwiązywania konfliktów i od następnego dnia po szkoleniu będziecie patrzeć na konflikt jako szansę, jako niezbędne i rozwojowe oczyszczenie.
Zapraszamy na nie wszystkich Dyrektorów, którzy przystąpili, uczestniczą w projekcie „Szkoły Uczące Myślenia”
Po co?
W jaki sposób?
01
W pierwszej kolejności nauczymy się bezpiecznie nazywać konflikty opierając się na faktach, usuwając emocje na bok
02
W drugiej kolejności nauczymy się analizować konflikty językiem potrzeb, dzięki któremu będzie potrafili spojrzeć na siebie i na drugą stronę konfliktu w sposób empatyczny.
03
W trzeciej kolejności nauczymy się rozwiązywać konflikty na zasadzie „wygrana-wygrana”
04
A na końcu nauczymy się „standardów intelektualnych”, które ułatwią nam komunikację i zapobiegną powstaniu nowych konfliktów.
Sprawdź, jak wygląda praca na szkoleniu
Z czym wyjdziesz z tego szkolenia?
- Zrozumiesz jak odpowiedzialną rolą jest LIDER, który modeluje bezpieczne rozwiązywanie konfliktów.
- Poznasz kilka narzędzi myślenia krytycznego, dzięki którym rozwiążesz praktycznie każdy problem, konflikt w swojej szkole, ale też w swoim życiu osobistym.
- Poznasz „Zarządzanie przez służenie” i będziesz wiedział(a) jak je używać w codziennej pracy Lidera.
- Poznasz „standardy intelektualne”, dzięki którym zmienisz komunikację w swojej szkole.
- Po naszym szkoleniu i z tym modelem będziesz potrafił(a) przeprowadzić taki warsztat ze swoim zespołem.
Harmonogram szkolenia
Dzień 1
- Przedstawienie celów szkolenia.
- Dlaczego nie rozmawiamy o konfliktach?
- Krótka teoria o procesie konfliktu.
- Zastosowanie 3-4 narzędzi myślowych, aby lepiej zrozumieć istotę konfliktu.
- Poznanie narzędzia TOC – „Chmurka” – do rozumienia i rozwiązywania konfliktów.
- Poznanie języka potrzeb.
Dzień 2
- Zrozumienie dlaczego „tradycyjne” metody rozwiązywania konfliktów są nieskuteczne.
- Zrozumienie jak rozwiązywać efektywnie konflikty na zasadzie „wygrana-wygrana”.
- Poznanie 9 standardów intelektualnych.
- Scenki rodzajowe służące zastosowaniu nowej wiedzy.
- Podsumowanie szkolenia.
Sprawdź opinie o szkoleniu
Spójne, merytoryczne, jak zwykle na wysokim poziomie. Pozwoliło mi utrwalić znaną już wcześniej wiedzę, ale również doświadczyć cennej praktyki. I podjąć ważną decyzję oraz zaplanować jej realizację.
Myślenie krytyczne pozwala (daje narzędzia), aby skutecznie zaplanować mądry, spójny i klarowny proces, w którym naprawdę widać sedno problemu/konfliktu, sprawia, że jesteśmy w stanie zrozumieć problem/konflikt, a to jest KLUCZOWE, by przyszły rozwiązania win-win satysfakcjonujące dla obu stron konfliktu lub dla mnie, jeśli jest to konflikt wewnętrzny.
Dużo pracy własnej pozwoliło mi zdobyć dodatkowe doświadczenie w obszarze umiejętności rozwiązywania konfliktów za pomocą “chmurki” i innych narzędzi. Bardzo cenne było to, że poznaliśmy dodatkowe narzędzia - dzięki którym można się upewnić, że rozwiązanie konfliktu jest dobrze opracowane.
Szkolenie bardzo rozwojowe i potrzebne dla mnie jako Dyrektora. Uświadomiło mi, że do tej pory nie umiałam nazwać konfliktów, zdefiniować ich. A bez tego ani rusz.
Myślenie krytyczne jest moim zdaniem niezbędne, aby móc zarządzać konfliktami, rozwiązywać je, nazywać a także być może - zapobiegać im.
Bardzo ciekawe, utrzymane w niesamowitym tempie. Dobrze zorganizowane. Dużo wiedzy, umiejętności, ciekawych materiałów. Wiele wnoszące do świadomości istoty konfliktów.
Myślenie krytyczne pozwala trafnie określić i nazwać konflikt, zrozumieć jego istotę i tym samym doprowadzić do jego rozwiązania.
Szkolenie wymagające. Skupiające się bardzo na jednostce (osobie). Pomogło wynieść osobiste korzyści i przenieść je na życie zawodowe i osobiste. Dające poczucie sprawczości.
Szkolenie dobrze zorganizowane, w tempie, angażujące w proces myślenia, intensywne, wiele treści, logiczne powiązania, przekonujące swoją logiką.
Do czasu szkolenia konflikty kojarzyły mi się z czymś negatywnym. Teraz wiem, że mogą być impulsem do zmian. Myślenie Krytyczne pomaga zrozumieć jaka jest istota problemu.
Interesujące, ciekawe narzędzia. Chmurka i matryca bardzo mnie pociągają do mierzenia się z konfliktami. Czas wykorzystany świetnie, wszystko rozplanowane z widocznym nastawieniem na potrzeby uczestników. Mam poczucie wykorzystania w sposób zaplanowany każdej chwili, którą poświęciłam na szkolenie.
Interesujące, ciekawe narzędzia. Chmurka i matryca bardzo mnie pociągają do mierzenia się z konfliktami. Czas wykorzystany świetnie, wszystko rozplanowane z widocznym nastawieniem na potrzeby uczestników. Mam poczucie wykorzystania w sposób zaplanowany każdej chwili, którą poświęciłam na szkolenie.
Szkolenie o zarządzaniu konfliktami w moim przekonaniu powinno być obowiązkowym szkoleniem dla wszystkich nauczycieli. Mi pozwoliło zdobyć wiedzę i umiejętności o tym, że nie da się rozwiązać konfliktu bez zrozumienia potrzeb, zarówno własnych jak i drugiej strony konfliktu.
Ile to kosztuje?
Koszt to 2200 zł/os*
*Dyrektor "Szkoły Uczącej Myślenia" ma to szkolenie wliczone w projekt!
Cena obowiązuje każdego kolejnego Lidera, Wicedyrektora zgłoszonego na szkolenie.
W cenie:
Przerwy kawowe
Cena nie zawiera:
Kosztów dojazdu
Lunchu na oba dni