Zmień błędy w szanse na rozwój i twórz klasę, która nie boi się eksperymentować, odkrywać i sięgać po więcej!
Pracuj z błędami, wzmacniaj więź z uczniami i wspieraj ich autonomię oraz kreatywność!
Praktyczne szkolenie online, które łączy teorię z interakcją i refleksją.
Warsztat na żywo + platforma z zasobami dostępnymi o każdej porze.
O SZKOLENIU
KULTURA BŁĘDU
– idealne środowisko do rozwoju kreatywności, integralności i współpracy w Twojej klasie!
Szkolenie online - warsztat na żywo (4h dydaktyczne) ▼
Warsztat na żywo (4h dydaktyczne)
Interaktywne ćwiczenia i refleksje
Praca z rutynami myślenia wspierającymi kulturę błędu
Dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami
Stworzenie planu rozwoju kultury błędu w swojej klasie i szkole
Platforma e-learningowa z dodatkowymi zasobami ▼
Materiały PDF:
Integralność według Jespera Juula
„Co to jest integralność i dlaczego jest ważna?” – szczegółowy opis koncepcji integralności, jej znaczenie w edukacji i przykłady działań wspierających integralność ucznia
„Jak wspierać integralność ucznia? Wskazówki i działania” – lista praktycznych wskazówek z przykładami, jak nauczyciel może wspierać integralność dziecka w klasie
„Konsekwencje naruszania integralności ucznia” – analiza skutków naruszania integralności w życiu dziecka i dorosłego
Więź w szkole:
„Więź w szkole w kulturze myślenia” – definicja więzi dostosowana do środowiska szkolnego, kluczowe elementy i praktyki wspierające budowanie więzi w klasie
„Pytania refleksyjne o więź” – karta refleksji dla nauczyciela, pomagająca ocenić, jak wspiera więź z uczniami i identyfikować obszary do poprawy
Autonomia w klasie:
„Autonomia w kulturze myślenia” – opis kluczowych elementów autonomii w szkole, korzyści z jej wspierania oraz praktyczne przykłady działań
„Pytania refleksyjne o autonomię” – karta refleksji pomagająca nauczycielowi zastanowić się, na ile daje uczniom przestrzeń do samodzielnych decyzji i rozwoju odpowiedzialności
Zasoby dostępne 24/7:
Możesz korzystać z materiałów na platformie w dowolnym momencie – przed zajęciami, w trakcie pracy, czy w przerwach między lekcjami. To idealne narzędzie do samodzielnego rozwoju w Twoim tempie
Dodatkowy kurs online: „Jak wspierać integralność dziecka” ▼
Jak zatroszczyć się o fundament siły i rozwoju każdego dziecka?
Celem tego inspirującego kursu jest poznanie, a przede wszystkim zrozumienie pojęcia „integralności”, które stworzył Jesper Juul. To fundament wszystkich jego dalszych seminariów, dlatego rekomendujemy, aby to spotkanie było pierwsze
Łatwiej będzie Państwu zrozumieć kolejne seminaria, treści. Każdy z nas mają swoją integralność, każdego dnia jest ona naruszana
Mając świadomość jej własnych granic możemy lepiej budować relacje z samym sobą oraz innymi ludźmi. Integralność można niszczyć, można rozwijać – na seminarium dowiesz się jak skupić się na tym dobrym aspekcie, jak nauczyć własne dziecko uszanowania samego siebie
Dodajemy nowe moduły do tego kursu w oparciu o aktualne potrzeby uczestników!
Autor kursu: Maciej Winiarek
KREATYWNOŚĆ W KULTURZE BŁĘDU
KULTURA BŁĘDU
– przestrzeń, w której kreatywność rozkwita!
- Błędy to punkty wyjścia do nowych pomysłów.
- W kulturze błędu uczniowie czują się wolni, by szukać nowych rozwiązań.
- Uczniowie przestają bać się eksperymentów i ryzyka, co rozwija ich innowacyjne myślenie.
- Praca z błędami uczy elastyczności i odwagi w podejmowaniu wyzwań.
Czego się nauczysz na naszym szkoleniu?
Zbuduj klasę, która myśli, odkrywa i współpracuje.
Dowiesz się, jak zmienić postrzeganie błędów w swojej klasie i nauczyć uczniów czerpania z nich wartościowych lekcji.
Nauczysz się rozpoznawać i szanować granice uczniów, tworząc środowisko, które wzmacnia ich poczucie godności i bezpieczeństwa.
Otrzymasz narzędzia do wzmacniania relacji z uczniami, które poprawią atmosferę w klasie i zaangażowanie uczniów.
Nauczysz się, jak dawać uczniom przestrzeń do podejmowania decyzji i rozwijania odpowiedzialności, bez rezygnacji z roli nauczyciela.
Poznasz rutyny myślenia i strategie, które wspierają twórcze podejście do problemów i inspirują uczniów do eksperymentowania.
Zrozumiesz, jak korzystać z rutyn, aby rozwijać u uczniów zdolność analizy i refleksji nad swoimi działaniami.
Nauczysz się unikać działań naruszających integralność ucznia i dowiesz się, jak motywować ich poprzez wsparcie i akceptację.
Poznasz praktyczne strategie, które łączą rozwój emocjonalny uczniów z osiąganiem celów dydaktycznych, tworząc klasę gotową na wyzwania współczesnego świata.
DLACZEGO WARTO?
Buduj klasę gotową na wyzwania współczesności.
Nowoczesne podejście do błędów jako elementu edukacji
Nauczyciel dowie się, jak przekształcić błędy w klasie w okazje do nauki, refleksji i rozwoju, zamiast traktować je jako porażki. To fundamentalna zmiana w budowaniu pozytywnego środowiska edukacyjnego.
Zrozumienie integralności ucznia według Jespera Juula
Dzięki materiałom wideo i PDF nauczyciel pozna, czym jest integralność dziecka, dlaczego jest kluczowa w edukacji i jak ją wspierać w codziennej praktyce szkolnej.
Praktyczne narzędzia do budowania więzi z uczniami
Szkolenie i dodatkowe materiały na platformie dostarczają konkretnych strategii budowania relacji opartych na zaufaniu, szacunku i akceptacji – kluczowych elementów więzi w klasie.
Rozwijanie autonomii uczniów w bezpiecznych granicach
Nauczyciel nauczy się, jak dawać uczniom przestrzeń do podejmowania decyzji i rozwijania odpowiedzialności, jednocześnie wyznaczając jasne i wspierające granice.
Rutyny myślenia wspierające rozwój kultury błędu
Podczas szkolenia nauczyciel pozna 6 rutyn myślenia (np. „4Cs”, „3 Whys”), które można łatwo wdrożyć na lekcjach, aby rozwijać refleksję i krytyczne myślenie uczniów w pracy z błędami.
Materiały do natychmiastowego zastosowania w klasie
Nauczyciel otrzymuje dostęp do scenariuszy lekcji, kart refleksji i narzędzi, które można od razu wykorzystać na zajęciach, oszczędzając czas na ich przygotowanie.
Lepsze zrozumienie wpływu więzi, autonomii i integralności na rozwój ucznia
Szkolenie łączy teorię i praktykę, pokazując, jak te trzy elementy współdziałają w procesie edukacyjnym, wspierając uczniów zarówno emocjonalnie, jak i poznawczo.
Praktyczna wiedza o budowaniu relacji w klasie opartej na zaufaniu
Dzięki przykładom i materiałom ze szkolenia nauczyciel dowie się, jak budować relacje z uczniami, które sprzyjają otwartości, poczuciu bezpieczeństwa i współpracy. Zrozumie, jak empatia i autentyczność wzmacniają relację nauczyciel-uczeń.
Praktyczna wiedza o wspieraniu kreatywności uczniów
Nauczyciel dowie się, jak kultura błędu wspiera rozwój twórczego myślenia, jak wykorzystać błędy do rozwijania innowacyjności oraz jak tworzyć przestrzeń do eksploracji i eksperymentowania.
Wzrost satysfakcji z pracy i lepsze wyniki uczniów
Wdrażając kulturę błędu, nauczyciel poprawi atmosferę w klasie, zwiększy zaangażowanie uczniów i zbuduje środowisko sprzyjające nauce, co pozytywnie wpłynie na jego codzienną pracę i relacje z uczniami.
Korzyści dla UCZNIA:
Większa pewność siebie w procesie nauki
Uczniowie uczą się, że błędy nie są porażką, lecz naturalną częścią nauki. Dzięki temu przestają bać się ocen i krytyki, a ich pewność siebie wzrasta.
Rozwój kreatywności i myślenia twórczego
Praca z błędami jako punktami wyjścia do nowych pomysłów rozwija elastyczność myślenia, zdolność do znajdowania alternatywnych rozwiązań i innowacyjne podejście do problemów.
Wzrost motywacji wewnętrznej
W środowisku, które akceptuje błędy i szanuje potrzeby ucznia, dzieci chętniej angażują się w naukę i są bardziej zmotywowane do podejmowania wyzwań.
Budowanie poczucia własnej wartości
Dzięki wsparciu integralności ucznia, nauczyciel pomaga mu dostrzegać swoją wartość niezależnie od wyników i ocen. To wzmacnia jego poczucie godności i wiarę we własne możliwości.
Rozwój autonomii i odpowiedzialności
Uczniowie zyskują większą swobodę w podejmowaniu decyzji dotyczących procesu nauki, co pozwala im lepiej rozumieć swoje potrzeby, planować działania i brać odpowiedzialność za efekty swojej pracy.
Lepsze relacje z nauczycielem i rówieśnikami
Atmosfera zaufania i akceptacji sprzyja budowaniu silniejszych więzi z nauczycielem oraz lepszej współpracy z innymi uczniami, co wzmacnia poczucie wspólnoty w klasie.
Umiejętność refleksji nad swoimi działaniami
Praca z rutynami myślenia, takimi jak „4Cs” czy „3 Whys”, uczy uczniów analizy swoich działań, identyfikowania przyczyn błędów i wyciągania wniosków na przyszłość.
Rozwój kompetencji emocjonalnych
Uczniowie uczą się rozpoznawać swoje emocje związane z popełnianiem błędów, wyrażać je w sposób konstruktywny i radzić sobie z frustracją, co wspiera ich rozwój emocjonalny.
Gotowość na wyzwania i zmiany
Uczniowie w kulturze błędu są bardziej elastyczni i otwarci na nowe sytuacje. Potrafią radzić sobie z trudnościami, widząc je jako szanse na rozwój, a nie przeszkody.
Przygotowanie do życia w dynamicznym świecie
Rozwój kluczowych kompetencji XXI wieku: krytycznego myślenia, współpracy, kreatywności i rozwiązywania problemów, daje uczniom solidne podstawy do radzenia sobie w złożonym, zmieniającym się świecie.
DLACZEGO TA FORMA SZKOLENIA JEST WYJĄTKOWA?
Nowoczesne szkolenie – kiedy chcesz, gdzie chcesz.
Elastyczność
- Uczysz się w swoim tempie – kurs online dostępny na platformie przez 12 miesięcy.
- Zasoby do pracy własnej – dostępne o każdej porze dnia i nocy.
- Kurs online w formie asynchronicznej – Ty decydujesz, kiedy go zrealizujesz.
Praktyczność
- Warsztat na żywo oparty na interakcji i refleksji – więcej praktyki, mniej teorii.
- Gotowe materiały do wdrożenia w klasie następnego dnia.
- Opracowany plan wdrożenia kultury błędu w klasie i szkole.
Dostępność
- Szkolenie - warsztat online na żywo – bez konieczności zwoływania wszystkich w jednym miejscu; każdy uczestnik pracuje przy swoim komputerze.
Wybierz najlepszą wersję programu dla swojej szkoły
Wariant
Podstawowy
3300 zł
- 4 godz. szkolenie rady pedagogicznej online lub stacjonarne
- Szkolenie w wersji warsztatowej, każdy uczestnik pracuje na swoim komputerze
- Opracowanie PDF „Krytyczne myślenie w pigułce”
Dostęp do platformy dla wszystkich Nauczycieli:
- Karty 5 rutyn MK
- Tutoriale do 5 rutyn MK
- 4 webinary przedmiotowe
- Po 3 scenariuszy do 4 grup przedmiotowych
- Zniżka na Kursy
Wariant
Rekomendowany
4700 zł
- 4 godz. szkolenie rady pedagogicznej stacjonarne
- Książka „Rutyny Myślenia Krytycznego” – 2 szt
Dostęp do platformy dla wszystkich Nauczycieli:
- Karty 6 rutyn MK
- Tutoriale do 6 rutyn
- 8 webinarów przedmiotowych
- Po 6 scenariuszy do 4 grup przedmiotowych
- Dostęp do webinarów metodycznych
5 wejściówek na kursy przedmiotowe (online, asynchroniczne)
Wariant
Premium
6050 zł
- 4 godz. szkolenie rady pedagogicznej stacjonarne
- Książka „Rutyny Myślenia Krytycznego” – 4 szt
- Książka „Praktyczny Przewodnik po Krytycznym Myśleniu ” – 1 szt
Dostęp do platformy dla wszystkich Nauczycieli:
- Karty 6 rutyn MK
- Tutoriale do 6 rutyn
- 16 webinarów przedmiotowych
- Po 10 scenariuszy do 4 grup przedmiotowych
- Dostęp do webinarów metodycznych
10 wejściówek na kursy przedmiotowe (online, asynchroniczne)
Nagrane webinary dla Rodziców
Formularz zamówienia
Programu Rozwoju Kompetencji 4K
Kontakt telefoniczny
- +48 608 384 102
Kontakt mailowy
- ilona.rachecka@mysleniekrytyczne.edu.pl
- Formularz zamówienia
- Formularz zapytania