Instytut Krytycznego Myślenia – Rozwijamy kompetencję krytycznego myślenia w polskiej edukacji

myślenie krytyczne szkolenie

Zmień błędy w szanse na rozwój i twórz klasę, która nie boi się eksperymentować, odkrywać i sięgać po więcej!
Pracuj z błędami, wzmacniaj więź z uczniami i wspieraj ich autonomię oraz kreatywność!

Praktyczne szkolenie online, które łączy teorię z interakcją i refleksją.
Warsztat na żywo + platforma z zasobami dostępnymi o każdej porze.

O SZKOLENIU

KULTURA BŁĘDU
– idealne środowisko do rozwoju kreatywności, integralności i współpracy w Twojej klasie!

Szkolenie online - warsztat na żywo (4h dydaktyczne)

Warsztat na żywo (4h dydaktyczne)

Interaktywne ćwiczenia i refleksje

Praca z rutynami myślenia wspierającymi kulturę błędu

Dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami

Stworzenie planu rozwoju kultury błędu w swojej klasie i szkole

Platforma e-learningowa z dodatkowymi zasobami

Materiały PDF:

Integralność według Jespera Juula

„Co to jest integralność i dlaczego jest ważna?” – szczegółowy opis koncepcji integralności, jej znaczenie w edukacji i przykłady działań wspierających integralność ucznia

„Jak wspierać integralność ucznia? Wskazówki i działania” – lista praktycznych wskazówek z przykładami, jak nauczyciel może wspierać integralność dziecka w klasie

„Konsekwencje naruszania integralności ucznia” – analiza skutków naruszania integralności w życiu dziecka i dorosłego

Więź w szkole:

„Więź w szkole w kulturze myślenia” – definicja więzi dostosowana do środowiska szkolnego, kluczowe elementy i praktyki wspierające budowanie więzi w klasie

„Pytania refleksyjne o więź” – karta refleksji dla nauczyciela, pomagająca ocenić, jak wspiera więź z uczniami i identyfikować obszary do poprawy

Autonomia w klasie:

„Autonomia w kulturze myślenia” – opis kluczowych elementów autonomii w szkole, korzyści z jej wspierania oraz praktyczne przykłady działań

„Pytania refleksyjne o autonomię” – karta refleksji pomagająca nauczycielowi zastanowić się, na ile daje uczniom przestrzeń do samodzielnych decyzji i rozwoju odpowiedzialności

Zasoby dostępne 24/7:

Możesz korzystać z materiałów na platformie w dowolnym momencie – przed zajęciami, w trakcie pracy, czy w przerwach między lekcjami. To idealne narzędzie do samodzielnego rozwoju w Twoim tempie

Dodatkowy kurs online: „Jak wspierać integralność dziecka”

Jak zatroszczyć się o fundament siły i rozwoju każdego dziecka?

Celem tego inspirującego kursu jest poznanie, a przede wszystkim zrozumienie pojęcia „integralności”, które stworzył Jesper Juul. To fundament wszystkich jego dalszych seminariów, dlatego rekomendujemy, aby to spotkanie było pierwsze

Łatwiej będzie Państwu zrozumieć kolejne seminaria, treści. Każdy z nas mają swoją integralność, każdego dnia jest ona naruszana

Mając świadomość jej własnych granic możemy lepiej budować relacje z samym sobą oraz innymi ludźmi. Integralność można niszczyć, można rozwijać – na seminarium dowiesz się jak skupić się na tym dobrym aspekcie, jak nauczyć własne dziecko uszanowania samego siebie

Dodajemy nowe moduły do tego kursu w oparciu o aktualne potrzeby uczestników!

Autor kursu: Maciej Winiarek

KREATYWNOŚĆ W KULTURZE BŁĘDU

KULTURA BŁĘDU
– przestrzeń, w której kreatywność rozkwita!

Czego się nauczysz na naszym szkoleniu?

Zbuduj klasę, która myśli, odkrywa i współpracuje.

Jak przekształcić błędy w okazje do nauki i rozwoju

Dowiesz się, jak zmienić postrzeganie błędów w swojej klasie i nauczyć uczniów czerpania z nich wartościowych lekcji.

Jak wspierać integralność uczniów według Jespera Juula

Nauczysz się rozpoznawać i szanować granice uczniów, tworząc środowisko, które wzmacnia ich poczucie godności i bezpieczeństwa.

Jak budować więź z uczniami opartą na zaufaniu i szacunku

Otrzymasz narzędzia do wzmacniania relacji z uczniami, które poprawią atmosferę w klasie i zaangażowanie uczniów.

Jak wspierać autonomię uczniów, zachowując jasne granice

Nauczysz się, jak dawać uczniom przestrzeń do podejmowania decyzji i rozwijania odpowiedzialności, bez rezygnacji z roli nauczyciela.

Jak rozwijać kreatywność w pracy z błędami

Poznasz rutyny myślenia i strategie, które wspierają twórcze podejście do problemów i inspirują uczniów do eksperymentowania.

Jak pracować z rutynami myślenia wspierającymi refleksję i krytyczne myślenie

Zrozumiesz, jak korzystać z rutyn, aby rozwijać u uczniów zdolność analizy i refleksji nad swoimi działaniami.

Jak tworzyć środowisko, które wzmacnia poczucie własnej wartości uczniów

 Nauczysz się unikać działań naruszających integralność ucznia i dowiesz się, jak motywować ich poprzez wsparcie i akceptację.

Jak budować nowoczesną kulturę nauczania w szkole

Poznasz praktyczne strategie, które łączą rozwój emocjonalny uczniów z osiąganiem celów dydaktycznych, tworząc klasę gotową na wyzwania współczesnego świata.

DLACZEGO WARTO?

Buduj klasę gotową na wyzwania współczesności.

Korzyści dla NAUCZYCIELA:

Nowoczesne podejście do błędów jako elementu edukacji

Nauczyciel dowie się, jak przekształcić błędy w klasie w okazje do nauki, refleksji i rozwoju, zamiast traktować je jako porażki. To fundamentalna zmiana w budowaniu pozytywnego środowiska edukacyjnego.

Zrozumienie integralności ucznia według Jespera Juula

Dzięki materiałom wideo i PDF nauczyciel pozna, czym jest integralność dziecka, dlaczego jest kluczowa w edukacji i jak ją wspierać w codziennej praktyce szkolnej.

Praktyczne narzędzia do budowania więzi z uczniami

Szkolenie i dodatkowe materiały na platformie dostarczają konkretnych strategii budowania relacji opartych na zaufaniu, szacunku i akceptacji – kluczowych elementów więzi w klasie.

Rozwijanie autonomii uczniów w bezpiecznych granicach

Nauczyciel nauczy się, jak dawać uczniom przestrzeń do podejmowania decyzji i rozwijania odpowiedzialności, jednocześnie wyznaczając jasne i wspierające granice.

Rutyny myślenia wspierające rozwój kultury błędu

Podczas szkolenia nauczyciel pozna 6 rutyn myślenia (np. „4Cs”, „3 Whys”), które można łatwo wdrożyć na lekcjach, aby rozwijać refleksję i krytyczne myślenie uczniów w pracy z błędami.

Materiały do natychmiastowego zastosowania w klasie

Nauczyciel otrzymuje dostęp do scenariuszy lekcji, kart refleksji i narzędzi, które można od razu wykorzystać na zajęciach, oszczędzając czas na ich przygotowanie.

Lepsze zrozumienie wpływu więzi, autonomii i integralności na rozwój ucznia

Szkolenie łączy teorię i praktykę, pokazując, jak te trzy elementy współdziałają w procesie edukacyjnym, wspierając uczniów zarówno emocjonalnie, jak i poznawczo.

Praktyczna wiedza o budowaniu relacji w klasie opartej na zaufaniu

Dzięki przykładom i materiałom ze szkolenia nauczyciel dowie się, jak budować relacje z uczniami, które sprzyjają otwartości, poczuciu bezpieczeństwa i współpracy. Zrozumie, jak empatia i autentyczność wzmacniają relację nauczyciel-uczeń.

Praktyczna wiedza o wspieraniu kreatywności uczniów

Nauczyciel dowie się, jak kultura błędu wspiera rozwój twórczego myślenia, jak wykorzystać błędy do rozwijania innowacyjności oraz jak tworzyć przestrzeń do eksploracji i eksperymentowania.

Wzrost satysfakcji z pracy i lepsze wyniki uczniów

Wdrażając kulturę błędu, nauczyciel poprawi atmosferę w klasie, zwiększy zaangażowanie uczniów i zbuduje środowisko sprzyjające nauce, co pozytywnie wpłynie na jego codzienną pracę i relacje z uczniami.

Korzyści dla UCZNIA:

Większa pewność siebie w procesie nauki

Uczniowie uczą się, że błędy nie są porażką, lecz naturalną częścią nauki. Dzięki temu przestają bać się ocen i krytyki, a ich pewność siebie wzrasta.

Rozwój kreatywności i myślenia twórczego

Praca z błędami jako punktami wyjścia do nowych pomysłów rozwija elastyczność myślenia, zdolność do znajdowania alternatywnych rozwiązań i innowacyjne podejście do problemów.

Wzrost motywacji wewnętrznej

W środowisku, które akceptuje błędy i szanuje potrzeby ucznia, dzieci chętniej angażują się w naukę i są bardziej zmotywowane do podejmowania wyzwań.

Budowanie poczucia własnej wartości

Dzięki wsparciu integralności ucznia, nauczyciel pomaga mu dostrzegać swoją wartość niezależnie od wyników i ocen. To wzmacnia jego poczucie godności i wiarę we własne możliwości.

Rozwój autonomii i odpowiedzialności

Uczniowie zyskują większą swobodę w podejmowaniu decyzji dotyczących procesu nauki, co pozwala im lepiej rozumieć swoje potrzeby, planować działania i brać odpowiedzialność za efekty swojej pracy.

Lepsze relacje z nauczycielem i rówieśnikami

Atmosfera zaufania i akceptacji sprzyja budowaniu silniejszych więzi z nauczycielem oraz lepszej współpracy z innymi uczniami, co wzmacnia poczucie wspólnoty w klasie.

Umiejętność refleksji nad swoimi działaniami

Praca z rutynami myślenia, takimi jak „4Cs” czy „3 Whys”, uczy uczniów analizy swoich działań, identyfikowania przyczyn błędów i wyciągania wniosków na przyszłość.

Rozwój kompetencji emocjonalnych

Uczniowie uczą się rozpoznawać swoje emocje związane z popełnianiem błędów, wyrażać je w sposób konstruktywny i radzić sobie z frustracją, co wspiera ich rozwój emocjonalny.

Gotowość na wyzwania i zmiany

Uczniowie w kulturze błędu są bardziej elastyczni i otwarci na nowe sytuacje. Potrafią radzić sobie z trudnościami, widząc je jako szanse na rozwój, a nie przeszkody.

Przygotowanie do życia w dynamicznym świecie

Rozwój kluczowych kompetencji XXI wieku: krytycznego myślenia, współpracy, kreatywności i rozwiązywania problemów, daje uczniom solidne podstawy do radzenia sobie w złożonym, zmieniającym się świecie.

DLACZEGO TA FORMA SZKOLENIA JEST WYJĄTKOWA?

Nowoczesne szkolenie – kiedy chcesz, gdzie chcesz.

Elastyczność

Praktyczność

Dostępność

Wybierz najlepszą wersję programu dla swojej szkoły

Wariant

Podstawowy

3300 zł

Dostęp do platformy dla wszystkich Nauczycieli:

Wariant

Rekomendowany

4700 zł

Dostęp do platformy dla wszystkich Nauczycieli:

5 wejściówek na kursy przedmiotowe (online, asynchroniczne)

Wariant

Premium

6050 zł

Dostęp do platformy dla wszystkich Nauczycieli:

10 wejściówek na kursy przedmiotowe (online, asynchroniczne)

Nagrane webinary dla Rodziców

Formularz zamówienia
Programu Rozwoju Kompetencji 4K

Kontakt telefoniczny

Kontakt mailowy

myślenie krytyczne szkolenie

Ilona Rachecka-Albrecht

specjalistka ds. sprzedaży i marketingu
Scroll to Top