Instytut Krytycznego Myślenia – Rozwijamy kompetencję krytycznego myślenia w polskiej edukacji

myślenie krytyczne szkolenie

Zmień błędy w szanse na rozwój i twórz klasę, która nie boi się eksperymentować, odkrywać i sięgać po więcej!
Pracuj z błędami, wzmacniaj więź z uczniami i wspieraj ich autonomię oraz kreatywność!

Praktyczne szkolenie online, które łączy teorię z interakcją i refleksją.
Warsztat na żywo + platforma z zasobami dostępnymi o każdej porze.

O SZKOLENIU

KULTURA BŁĘDU
– idealne środowisko do rozwoju kreatywności, integralności i współpracy w Twojej klasie!

Szkolenie online - warsztat na żywo (4h dydaktyczne)

Warsztat na żywo (4h dydaktyczne)

Interaktywne ćwiczenia i refleksje

Praca z rutynami myślenia wspierającymi kulturę błędu

Dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami

Stworzenie planu rozwoju kultury błędu w swojej klasie i szkole

Platforma e-learningowa z dodatkowymi zasobami

Materiały PDF:

Integralność według Jespera Juula

„Co to jest integralność i dlaczego jest ważna?” – szczegółowy opis koncepcji integralności, jej znaczenie w edukacji i przykłady działań wspierających integralność ucznia

„Jak wspierać integralność ucznia? Wskazówki i działania” – lista praktycznych wskazówek z przykładami, jak nauczyciel może wspierać integralność dziecka w klasie

„Konsekwencje naruszania integralności ucznia” – analiza skutków naruszania integralności w życiu dziecka i dorosłego

Więź w szkole:

„Więź w szkole w kulturze myślenia” – definicja więzi dostosowana do środowiska szkolnego, kluczowe elementy i praktyki wspierające budowanie więzi w klasie

„Pytania refleksyjne o więź” – karta refleksji dla nauczyciela, pomagająca ocenić, jak wspiera więź z uczniami i identyfikować obszary do poprawy

Autonomia w klasie:

„Autonomia w kulturze myślenia” – opis kluczowych elementów autonomii w szkole, korzyści z jej wspierania oraz praktyczne przykłady działań

„Pytania refleksyjne o autonomię” – karta refleksji pomagająca nauczycielowi zastanowić się, na ile daje uczniom przestrzeń do samodzielnych decyzji i rozwoju odpowiedzialności

Zasoby dostępne 24/7:

Możesz korzystać z materiałów na platformie w dowolnym momencie – przed zajęciami, w trakcie pracy, czy w przerwach między lekcjami. To idealne narzędzie do samodzielnego rozwoju w Twoim tempie

Dodatkowy kurs online: „Jak wspierać integralność dziecka”

Jak zatroszczyć się o fundament siły i rozwoju każdego dziecka?

Celem tego inspirującego kursu jest poznanie, a przede wszystkim zrozumienie pojęcia „integralności”, które stworzył Jesper Juul. To fundament wszystkich jego dalszych seminariów, dlatego rekomendujemy, aby to spotkanie było pierwsze

Łatwiej będzie Państwu zrozumieć kolejne seminaria, treści. Każdy z nas mają swoją integralność, każdego dnia jest ona naruszana

Mając świadomość jej własnych granic możemy lepiej budować relacje z samym sobą oraz innymi ludźmi. Integralność można niszczyć, można rozwijać – na seminarium dowiesz się jak skupić się na tym dobrym aspekcie, jak nauczyć własne dziecko uszanowania samego siebie

Dodajemy nowe moduły do tego kursu w oparciu o aktualne potrzeby uczestników!

Autor kursu: Maciej Winiarek

KREATYWNOŚĆ W KULTURZE BŁĘDU

KULTURA BŁĘDU
– przestrzeń, w której kreatywność rozkwita!

Czego się nauczysz na naszym szkoleniu?

Zbuduj klasę, która myśli, odkrywa i współpracuje.

Jak przekształcić błędy w okazje do nauki i rozwoju

Dowiesz się, jak zmienić postrzeganie błędów w swojej klasie i nauczyć uczniów czerpania z nich wartościowych lekcji.

Jak wspierać integralność uczniów według Jespera Juula

Nauczysz się rozpoznawać i szanować granice uczniów, tworząc środowisko, które wzmacnia ich poczucie godności i bezpieczeństwa.

Jak budować więź z uczniami opartą na zaufaniu i szacunku

Otrzymasz narzędzia do wzmacniania relacji z uczniami, które poprawią atmosferę w klasie i zaangażowanie uczniów.

Jak wspierać autonomię uczniów, zachowując jasne granice

Nauczysz się, jak dawać uczniom przestrzeń do podejmowania decyzji i rozwijania odpowiedzialności, bez rezygnacji z roli nauczyciela.

Jak rozwijać kreatywność w pracy z błędami

Poznasz rutyny myślenia i strategie, które wspierają twórcze podejście do problemów i inspirują uczniów do eksperymentowania.

Jak pracować z rutynami myślenia wspierającymi refleksję i krytyczne myślenie

Zrozumiesz, jak korzystać z rutyn, aby rozwijać u uczniów zdolność analizy i refleksji nad swoimi działaniami.

Jak tworzyć środowisko, które wzmacnia poczucie własnej wartości uczniów

 Nauczysz się unikać działań naruszających integralność ucznia i dowiesz się, jak motywować ich poprzez wsparcie i akceptację.

Jak budować nowoczesną kulturę nauczania w szkole

Poznasz praktyczne strategie, które łączą rozwój emocjonalny uczniów z osiąganiem celów dydaktycznych, tworząc klasę gotową na wyzwania współczesnego świata.

DLACZEGO WARTO?

Buduj klasę gotową na wyzwania współczesności.

Korzyści dla NAUCZYCIELA:

Nowoczesne podejście do błędów jako elementu edukacji

Nauczyciel dowie się, jak przekształcić błędy w klasie w okazje do nauki, refleksji i rozwoju, zamiast traktować je jako porażki. To fundamentalna zmiana w budowaniu pozytywnego środowiska edukacyjnego.

Zrozumienie integralności ucznia według Jespera Juula

Dzięki materiałom wideo i PDF nauczyciel pozna, czym jest integralność dziecka, dlaczego jest kluczowa w edukacji i jak ją wspierać w codziennej praktyce szkolnej.

Praktyczne narzędzia do budowania więzi z uczniami

Szkolenie i dodatkowe materiały na platformie dostarczają konkretnych strategii budowania relacji opartych na zaufaniu, szacunku i akceptacji – kluczowych elementów więzi w klasie.

Rozwijanie autonomii uczniów w bezpiecznych granicach

Nauczyciel nauczy się, jak dawać uczniom przestrzeń do podejmowania decyzji i rozwijania odpowiedzialności, jednocześnie wyznaczając jasne i wspierające granice.

Rutyny myślenia wspierające rozwój kultury błędu

Podczas szkolenia nauczyciel pozna 6 rutyn myślenia (np. „4Cs”, „3 Whys”), które można łatwo wdrożyć na lekcjach, aby rozwijać refleksję i krytyczne myślenie uczniów w pracy z błędami.

Materiały do natychmiastowego zastosowania w klasie

Nauczyciel otrzymuje dostęp do scenariuszy lekcji, kart refleksji i narzędzi, które można od razu wykorzystać na zajęciach, oszczędzając czas na ich przygotowanie.

Lepsze zrozumienie wpływu więzi, autonomii i integralności na rozwój ucznia

Szkolenie łączy teorię i praktykę, pokazując, jak te trzy elementy współdziałają w procesie edukacyjnym, wspierając uczniów zarówno emocjonalnie, jak i poznawczo.

Praktyczna wiedza o budowaniu relacji w klasie opartej na zaufaniu

Dzięki przykładom i materiałom ze szkolenia nauczyciel dowie się, jak budować relacje z uczniami, które sprzyjają otwartości, poczuciu bezpieczeństwa i współpracy. Zrozumie, jak empatia i autentyczność wzmacniają relację nauczyciel-uczeń.

Praktyczna wiedza o wspieraniu kreatywności uczniów

Nauczyciel dowie się, jak kultura błędu wspiera rozwój twórczego myślenia, jak wykorzystać błędy do rozwijania innowacyjności oraz jak tworzyć przestrzeń do eksploracji i eksperymentowania.

Wzrost satysfakcji z pracy i lepsze wyniki uczniów

Wdrażając kulturę błędu, nauczyciel poprawi atmosferę w klasie, zwiększy zaangażowanie uczniów i zbuduje środowisko sprzyjające nauce, co pozytywnie wpłynie na jego codzienną pracę i relacje z uczniami.

Korzyści dla UCZNIA:

Większa pewność siebie w procesie nauki

Uczniowie uczą się, że błędy nie są porażką, lecz naturalną częścią nauki. Dzięki temu przestają bać się ocen i krytyki, a ich pewność siebie wzrasta.

Rozwój kreatywności i myślenia twórczego

Praca z błędami jako punktami wyjścia do nowych pomysłów rozwija elastyczność myślenia, zdolność do znajdowania alternatywnych rozwiązań i innowacyjne podejście do problemów.

Wzrost motywacji wewnętrznej

W środowisku, które akceptuje błędy i szanuje potrzeby ucznia, dzieci chętniej angażują się w naukę i są bardziej zmotywowane do podejmowania wyzwań.

Budowanie poczucia własnej wartości

Dzięki wsparciu integralności ucznia, nauczyciel pomaga mu dostrzegać swoją wartość niezależnie od wyników i ocen. To wzmacnia jego poczucie godności i wiarę we własne możliwości.

Rozwój autonomii i odpowiedzialności

Uczniowie zyskują większą swobodę w podejmowaniu decyzji dotyczących procesu nauki, co pozwala im lepiej rozumieć swoje potrzeby, planować działania i brać odpowiedzialność za efekty swojej pracy.

Lepsze relacje z nauczycielem i rówieśnikami

Atmosfera zaufania i akceptacji sprzyja budowaniu silniejszych więzi z nauczycielem oraz lepszej współpracy z innymi uczniami, co wzmacnia poczucie wspólnoty w klasie.

Umiejętność refleksji nad swoimi działaniami

Praca z rutynami myślenia, takimi jak „4Cs” czy „3 Whys”, uczy uczniów analizy swoich działań, identyfikowania przyczyn błędów i wyciągania wniosków na przyszłość.

Rozwój kompetencji emocjonalnych

Uczniowie uczą się rozpoznawać swoje emocje związane z popełnianiem błędów, wyrażać je w sposób konstruktywny i radzić sobie z frustracją, co wspiera ich rozwój emocjonalny.

Gotowość na wyzwania i zmiany

Uczniowie w kulturze błędu są bardziej elastyczni i otwarci na nowe sytuacje. Potrafią radzić sobie z trudnościami, widząc je jako szanse na rozwój, a nie przeszkody.

Przygotowanie do życia w dynamicznym świecie

Rozwój kluczowych kompetencji XXI wieku: krytycznego myślenia, współpracy, kreatywności i rozwiązywania problemów, daje uczniom solidne podstawy do radzenia sobie w złożonym, zmieniającym się świecie.

DLACZEGO TA FORMA SZKOLENIA JEST WYJĄTKOWA?

Nowoczesne szkolenie – kiedy chcesz, gdzie chcesz.

Elastyczność

Praktyczność

Dostępność

Wybierz najlepszą wersję programu dla swojej szkoły

Wariant

Podstawowy

3300 zł

Dostęp do platformy dla wszystkich Nauczycieli:

Wariant

Rekomendowany

4700 zł

Dostęp do platformy dla wszystkich Nauczycieli:

5 wejściówek na kursy przedmiotowe (online, asynchroniczne)

Wariant

Premium

6050 zł

Dostęp do platformy dla wszystkich Nauczycieli:

10 wejściówek na kursy przedmiotowe (online, asynchroniczne)

Nagrane webinary dla Rodziców

Formularz zamówienia
Programu Rozwoju Kompetencji 4K

Kontakt telefoniczny

Kontakt mailowy

myślenie krytyczne szkolenie

Ilona Rachecka-Albrecht

specjalistka ds. sprzedaży i marketingu

6. Kultura błędu

Nie boimy się błędów – uwielbiamy je!

W Szkołach Uczących Myślenia błąd jest najbardziej naturalną i najlepszą okazją do nauki! Nasi nauczyciele i uczniowie nie boją się popełniać błędów, wręcz przeciwnie – zawsze sobie za nie dziękują. Każdy błąd, popełniony przez nas samych lub kogoś w naszym otoczeniu, zbliża nas do większej mądrości, jest doświadczeniem pozwalającym doskonalić się w danym obszarze, pozwala nam na odnalezienie głębszego zrozumienia.

„W życiu nie ma błędów, są tylko lekcje. Nie istnieje coś takiego jak złe doświadczenie, jest tylko okazja, żeby się rozwijać, uczyć i czynić postępy na drodze samodoskonalenia.” (Robin Sharma)

„Nie należy postrzegać ich jako powodu do wstydu, oznaki porażki czy czegoś, czego należy unikać.są pozytywnie poruszające, ponieważ tworzą napięcie pomiędzy tym, co teraz wiemy, a tym, co moglibyśmy wiedzieć; uświadamiają nam istnienie możliwości uczenia się, z których należy skwapliwie korzystać.” (John Hattie)

A Wy lubicie błędy, czy może się ich boicie?

#kochamybłędy #błądtonieporażka #rozowjowebłędy #stopczerwonymdługopisom #niewytykamybłędów #dziękujęcizatwójbłąd #jakipięknybłąd #SUM

Scroll to Top